اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حذف رانت دلار جهانگیری به مذاق برخی خوش نمی‌آید

نماینده تهران در مجلس گفت: حذف رانت دلار جهانگیری به مذاق برخی خوش نمی آید و سعی در تخریب رسانه ای و حتی ضربه به روند اجرای آن دارند.

حذف رانت دلار جهانگیری به مذاق برخی خوش نمی‌آید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: نظام اقتصادی ایران در قرن جدید با تعیین تکلیف ارز ترجیحی شروع شده که می تواند در آینده اقتصادی کشور و کیفیت زندگی مردم تاثیر گذار باشد.

وی افزود:  حذف رانت دلار جهانگیری که طبق برآورد ها در سال جاری به 26 میلیارد دلار می رسد به مذاق برخی خوش نمی آید و سعی در تخریب رسانه ای و حتی ضربه به روند اجرای آن دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تقدیر از اقدام دولت در تغییر نظام یارانه ها به نفع مردم، گفت: برای اجرای بهتر این تصمیم نکاتی را عرض می کنم. اول دولت باید ستاد هدفمندی یارانه ها را با ریاست یک نفر برای هماهنگی بین دستگاه ها و محل رجوع فعالان اقتصادی و رفع مشکلات مردم فعال کند.

رضاخواه ادامه داد: هماهنگی بین وزارتخانه اقتصاد، جهاد کشاورزی و صمت باید به بالاترین حد خود برسد؛ در وضعیت امروز کشور فرصتی برای سعی و خطا نیست.

وی در تشریح نکته دوم خود اشاره کرد: برخی از خبرگزاری ها که با انتشار اینفوگراف بر روی بالاتر بودن یارانه پرداختی مردم نسبت به  5 قلم کالای اساسی مانور می دهند، آیا بین مردم زندگی نمی کنند و متوجه نیستند که با گران شدن روغن سایر کالاهای مرتبط هم گران خواهد شد؛ آیا درک این موضع بدیهی را ندارند که با گران شدن شیر کلیه محصولات لبنی هم گران خواهد شد؟

نماینده مردم تهران  عنوان کرد: هنوز که اول راه است قیمت های سیب زمینی و برنج افزایش یافته اگر به دنبال واقعیت هستیم باید افزایش قیمت تمام این اقلام را محاسبه و با یارانه پرداختی محاسبه کنیم.

رضاخواه ادامه داد: تورم و گرانی را نمی توان با اینفوگراف و شعار و سخنرانی توجیه کرد، امروز مردم گرانی و تورم را با گوشت و استخوان خود احساس میکنند یا با مصاحبه مسئولین.

وی در توضیح سوم نکته خود گفت: باید زنجیره تامین کالاهای اساسی به صورت هوشمند و برخط و با قابلیت ارزیابی در راستای حکرانی داده ها و برای مدیریت عرضه و تقاضا در شهرهای مختلف پایش شود.

رضاخواه در چهارمین بخش از نکات خود خطاب به رئیس بانک مرکزی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید با مدیریت هوشمند نرخ ارز و نه سرکوب کورکورانه قیمت و رها کردن بازار به مدیریت بازار بپردازد؛ با رها کردن بازار ارز شیرینی کار رئیسی را با تلخی روبرو نکند؛ با کاهش رانت و فساد ارز 4200 تومانی نیاز کشور به واردات و اتلاف منابع ارزی به میزان 8 میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

وی افزود: چرا در حالی که نیاز ارزی کشور در حال کاهش است، قیمت ارز به صورت اسکناس در حال افزایش است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پنجمین قسمت از نکات خود گفت: اعتراضات فراوانی از سوی مردم در شهرستان های مختلف مبنی بر حذف و عدم شمولیت دریافت یارانه ها دریافت شده است.

رضاخواه تاکید کرد: از طرف مردم شریف ایران به دولت انقلابی تاکید می‌کنم باید وعده های دولت در هنگام انتخابات عملیات شود.

وی درباره بازار خودرو و گرانی های مکرر خودرو گفت: مردم گلایه های بسیار دارند، وزیر سمت وعده داده بود که تیراژ تولید افزایش پیدا خواهد کرد اما عملکرد خودروسازان در سال 1400 گویای کاهش تولید خودرو است.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: وضعیت بازار به جایی رسیده است که هم سیاست گذار از آن ناراضی است و هم مردم و خودروسازان مدعی ضرر؛ اما در همین وضعیت عده ای معدود صاحب سودهای انچنانی شده اند.

رضاخواه خطاب به وزیر صمت بیان داشت: خروجی شما در دوران وزارت در حوزه خودرو چیست؟ به نفع مردم کار کرده اید یا گلایه های مردم پا برجاست؟

نماینده تهران در مجلس در پایان نطق خود خطاب به وزیر دفاع گفت: همانطور که رئیس جمهور فرموند مدیران متخلف دولتی باید برکنار شوند؛ برخی مدیران در حوزه اقتصادی در زیرمجموعه وزارت دفاع، صاردات محصولات پتروشیمی را به انحصار عده خاص در آورده اند؛ باید مدیران متخلف برکنار شوند در غیر این صورت جوان گام دوم قبللاً در مقابل مفاسدی چون هفت تپه کوتاه نیامده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول