اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جزئیاتی از هم‌اندیشی امروز شورای شهری‌ها/ تصمیم‌گیری‌ جدید در مورد عوارض ساختمانی و منتخبان کمیسیون سفر

جلسه صحن امروز شورای ششم شهر تهران به دلیل برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا با برخی معاونان شهردار برگزار نشد و بررسی جزئیاتی از دوفوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی و انتخاب اعضای کمیسیون‌ سفر از موضوعات امروز هم‌اندیشی بود.

جزئیاتی از هم‌اندیشی امروز شورای شهری‌ها/ تصمیم‌گیری‌ جدید در مورد عوارض ساختمانی و منتخبان کمیسیون سفر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، صحن امروز شورای شهر تهران به دلیل جلسه هم اندیشی شورای شهری‌ها با برخی از معاونین شهرداری تهران برگزار نشد.طی هفته‌های اخیر جلسات مختلف هم اندیشی میان اعضای شورای شهر با شهردار و معاونان شهردار در زمینه‌های مختلف برگزار شده تا اقدامات و برنامه‌ها زودتر به سرانجام برسد.

دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی

درباره جلسه هم اندیشی امروز شورای شهری‌ها به سراغ احمد صادقی عضو شورای شهر تهران رفتیم وی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این جلسه با حضور حداکثر اعضای شورای شهر تهران و برخی معاونان شهردار تهران از جمله حمیدرضا صارمی برگزار شد.

صادقی گفت: دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ هفته گذشته در صحن شورای شهر تهران بررسی و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید و امروز جزئیاتی از این موضوع  در جلسه هم اندیشی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

شهردار تهران در هم اندیشی نبود 

وی با اشاره به بررسی چگونگی پرداخت فرم های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در جلسه هم اندیشی گفت: علیرضا زاکانی در جلسه هم اندیشی حضور نداشتند و البته موضوع جلسه هم به صورتی بود که نیازی به حضور ایشان نداشت.

جزئیاتی از جلسه شورای شهر که منجر به برگزاری هم اندیشی امروز شد

دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ از موضوعات پر حاشیه صحن قبلی شورای شهر بود که نظرات موافق و مخالف زیادی داشت. ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره بررسی دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ گفت: من با تصویب دوفوریت طرح مخالفم و پیشنهاد می کنم چون هیچ دلیلی مبنی بر این موضوع وجود ندارد، از حالت دو فوریتی خارج شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه با توجه به اینکه اعلام شده شورا در این زمینه ورود کرده، بسیاری از افراد در این زمینه در سرگردانی هستند، گفت: اگر دوفوریت انجام نشود باید در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد، در شورا تصویب و به فرمانداری اجراع داده شود که زمان زیادی خواهد برد و این سرگردانی ادامه خواهد یافت.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: بر اساس بودجه تصویب شده در سال ۱۴۰۱ باید عددهای درآمدی مشخص باشد. عدد فیش ها بالاست و می تواند دو ماه از درآمدهای شهرداری را پوشش دهد و اگر به یک فوریت تبدیل شود پروسه زمانی طولانی را طی خواهد کرد و تا آخر خردادماه فرصت را از دست خواهیم داد و درآمد شهرداری در این مدت تحت الشعاع قرار می گیرد.

دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه۲۳ سال این مصوبه اشتباه بیرون می آید، اظهار کرد: ما فرصت چهار ماهه ای که در سالهای قبل به مردم می دادیم امسال ندادیم.

حبیب کاشانی افزود: در احکام ماده ۱۰۰ نیز این موضوع وجود دارد. شهرداری در این زمینه بزرگواری کرده است. اگر جایی ما اشتباهی می کنیم و سهوی در این اشتباه وجود دارد موجب متضرر شدن مردم خواهد شد. تقاضای من این است که نایب رئیس شورا با فرماندار رایزنی کند که پروسه دو هفته ای تصویب این طرح حذف شود.

وی ادامه داد: برای اینکه نگرانی و استرس مردم حتی یک دقیقه کاهش پیدا کند باید این طرح تصویب شود.

کاشانی ضمن تقدیر از تلاش شهرداری در این زمینه، اظهار کرد: در این ۲۷۸ روزه اقدام به رفع مشکل مردم در این خصوص یک نمره مثبت و قابل قبول است و جایی که فهمیدیم که اشتباه کرده ایم اقدام کنیم تا مشکل مردم برطرف شود.

وی افزود: ۷۰ درصد افراد فیش ها را پرداخت نکردند و مبلغی که پرداخت خواهند کرد یقینا بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه چند پرونده وجود دارد، مبلغ ریالی آن چقدر است و همچنین مدت زمان سالهای قبل چه میزان بوده است، باید مشخص شود.

مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه عرف شهرداری این بوده که مودیان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت پرداخت فیش های بهمن را داشته اند، گفت: قبل از اینکه این طرح را در صحن مطرح کنیم، مذاکراتی را با آقای صارمی معاونت شهرسازی شهرداری داشتیم و گفتیم فرصتی به مودیان داده شود اما نظر موافق نداشتند.

وی افزود: من تلاش خود را کردم که اصلاح انجام شود و نشد و مجبور شدیم در صحن مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با بیان اینکه وجوه قابل توجهی از عوارض متعلق به املاک کوچک است، گفت: تعداد محدودی از این فیش های صادر شده به املاک بزرگ اختصاص دارد.

 در نهایت دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ بررسی شد و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

 انتخاب دو عضو شورای شهر تهران در کمیسیون سفرهای خارجی/ علوی و کاشانی دو عضو منتخب برای سفر؟

یک منبع آگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره دیگر موضوعات جلسه هم اندیشی شورای شهری‌ها گفت: انتخاب دو عضو شورای شهر تهران در کمیسیون سفرهای خارجی از دیگ مباحث امروز جلسه هم اندیشی است و در بررسی‌های اولیه حبیب کاشانی و احمد علوی بیشترین احتمال انتخاب برای این موضوع را دارند.

 وی بیان داشت: در صورت تائید اولیه در جلسه هم اندیشی این موضوع در صحن بعدی شورای شهر مطرح و رای گیری نهایی برای انتخاب دو عضو شورا در کمیسیون سفرهای خارجی شورای شهر انتخاب خواهند شد.

هدف برگزاری هم اندیشی‌ها تسریع در اجرای برنامه‌ها

طی هفته‌های اخیر جلسات مختلف هم اندیشی میان اعضای شورای شهر با شهردار و معاونان شهردار در زمینه‌های مختلف برگزار شده تا اقدامات و برنامه‌ها زودتر به سرانجام برسد. مهدی چمران هم که مدتی به دلیل کسالت و بیماری در جلسات شورای شهر حضور نداشت امروز به صورت آنلاین و مجازی در هم اندیشی حاضر شده است و قرار است بزودی در صحن حضور یابد. حالا باید منتظر ماند و دید چگونه با تصمیمات شورای شهری‌ها برنامه‌ها پیش می‌رود و تحول بزرگ که طی 200 روز گذشته در تهران آغاز شده تداوم می‌یابد؟

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول