اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تعجیل در برگزاری کنکور جایز نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن انتقاد از تصمیم اتخاذ شده در مورد برگزاری زودهنگام کنکور سراسری، گفت: اگر قرار است تغییراتی در منابع و مواد آزمون ایجاد شود باید یک سال قبل به داوطلبان اعلام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تعجیل در برگزاری کنکور جایز نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت مجلس در تذکری با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: کنکور سراسری باید مطابق قانون مصوب مجلس در سال‌های 95 و 96 مبنی بر تبصره ماده (5) آیین‌نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو و مصوبه هیأت وزیران در تاریخ 12 اردیبهشت 96 برگزار شود، بنابراین اگر قرار است تغییری در منابع و مواد آزمون ایجاد شود باید یک سال قبل به داوطلبان اعلام کرد چرا که فرصت طلایی برای داوطلب همان 2 الی 3 ماه آخر است که باید جمع‌بندی کند اما متأسفانه خلاف قانون و رأی دیوان عدالت اداری مراکز ذیصلاح می‌خواهند کنکور را در همین هفته برگزار کنند که مهرماه دانشجو سر کلاس باشد.

وی با بیان اینکه می‌خواهند مهر دانشجو را خزان کنند، گفت: قصد دارند کنکور را 3 ماه زودتر برگزار کنند این یعنی یک سال زحمت جوانان که به 2 الی 3 ماه آینده بستگی دارد از بین برود، بهتر است با روح و روان جوانان این کشور بازی نکنید.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده بیان داشت: باید دقت کرد و دید که این مسئله مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده یا خیر، اما کمیسیون آموزش و آقای منادی موضوع را بررسی کنند که حتما طبق قوانین و مقررات باشد تا حقی ضایع نشود چرا که زمان هم کم است؛ بنابراین این پیگیری باید هر چه سریعتر انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول