اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برداشت 140 هزار تنی هلو و شلیل در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار تن هلو و شلیل در باغ‌های سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

برداشت 140 هزار تنی هلو و شلیل در نکا

سیدشبر موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، از آغاز برداشت هلو در باغات سیاه ریشه شهرستان نکا خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ۵ هزار و ۹۵۰ هکتار باغ سیاه ریشه هلو و شلیل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: با آغاز برداشت رقم زودرس  هلو «داودی» پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار تن هلو و شلیل در باغ‌های  سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

موسوی بیان اینکه  ۴۰ درصد تولید هلو و شلیل استان به این شهرستان اختصاص دارد، تصریح کرد: رقم‌های کشت شده هلو شامل  «داودی و کرست و زعفرانی و ردتاب و انجیری و مخمل گرگان » و رقم‌های شلیل شامل  «حسن پوری و سانکینگ و کیوتو و فرانسوی و سیبی دشت مغان» است.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۹۴۰ بهره بردار نکایی در زمینه تولید هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان‌بند و دشت فعالیت می‌کنند، گفت: ارقام مختلف هلو زودرس، میان رس و دیررس در این شهرستان کشت و برداشت آن از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا ابتدای مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول