اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

زشت و زیبای هفته 27 لیگ برتر| از آبی رنگ عشقه و تمجید از 3 مربی تا طارمی و گاف یک دروازه‌بان

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر شاهد اتفاق‌های زشت و زیبا بودیم که زیباترینش شادی و شور و نشاط بخشی از جامعه بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر بعد از 9 سال بود.

زشت و زیبای هفته 27 لیگ برتر| از آبی رنگ عشقه و تمجید از 3 مربی تا طارمی و گاف یک دروازه‌بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر نیمه شب شنبه با قهرمانی تیم استقلال به پایان رسید و معمای صدر جدول حل شد. نگاهی به اتفاقات این هفته لیگ برتر می  اندازیم؛

**نتایج هفته:

هوادار یک - فجرشهیدسپاسی  صفر

شهرخودرو یک - پیکان تهران یک

آلومینیوم اراک 2- صنعت نفت آبادان یک

مس رفسنجان یک - گل گهرسیرجان 2

فولاد خوزستان یک- استقلال 2

نفت مسجدسلیمان یک - نساجی مازندران یک

ذوب آهن اصفهان صفر- تراکتور تبریز صفر

پرسپولیس یک - سپاهان اصفهان 2

تیم هفته؛ استقلال

 

استقلال با پیروزی مقابل تیم منسجم فولاد خوزستان ضمن حفظ شکست ناپذیری خود توانست 2 گل به فولادی بزند که در آسیا یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی را دارد. این پیروزی زمینه ساز قهرمانی زودهنگام شاگردان مجیدی هم شد و بعد از باخت پرسپولیس در ساعت 12 شب مقابل سپاهان، استقلال قهرمان رسمی لیگ برتر شد.

مربی هفته؛ فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی مربی محبوب استقلالی ها بعد از 9 سال این تیم را به قهرمانی در لیگ برتر رساند. مربی که برخی از او بخاطر شیوه بازی تیمش انتقاد می کردند  مدعی بودند استقلال  زیبا بازی نمی کند اما در فوتبال مهم نتیجه است و به بازی زیبا جام نمی دهند. محبوبیت فرهاد مجیدی حالا دو چندان شد و او بالاتر از همه مربیان پرمدعای لیگ برتر ایستاده است.مربی تیم قهرمان لیگ برتر بیست و یکم.

بازیکن هفته؛ قائد رحمتی

 

محمود قائد رحمتی بازیکن تیم آلومینیوم اراک به دلیل گل زیبایی که به نفت آبادان زد به عنوان بازیکن هفته انتخاب شد. رحمتی بعد از  دریبل دو بازیکن نفت آبادان با یک شوت دیدنی گل دوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. منصوریان سرمربی تیم نفت آبادان بعد از مسابقه گفت که برای این بازیکن حریف و گل زیبایی که زده در کنار زمین دست زده است!

ناکام هفته؛ پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس را باید ناکام هفته نامید، تیمی که اگر در مسابقه با سپاهان پیروز می شد حداقل یکی دو هفته دیگر در کورس قهرمانی باقی می ماند و جام را زودهنگام تحویل استقلال نمی داد. پرسپولیس در بازی با سپاهان هم چند صدکیلومتر از خانه دور شد و هم مجبور شد در ورزشگاه خالی از تماشاگر سیرجان بازی کند و از همه بدتر اینکه هفته را با شکست تمام کرد تا حالا برای حفظ نایب قهرمانی خود هم در استرس باشد زیرا سپاهان در فاصله 2 امتیازی این تیم است و ممکن است به جای سرخپوشان نایب قهرمان لیگ شود.

زیبایی های هفته 27؛

تعریف هفته؛ سه سرمربی جوانمرد

مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فجرشهید سپاسی با وجود شکست مقابل هوادار ضمن عذرخواهی از مردم شیراز و هواداران این تیم گفت؛ با محمد ربیعی( سرمربی مس رفسنجان) سیدمهدی رحمتی( سرمربی آلومینیوم اراک) و رضا عنایتی( سرمربی هوادار تهران) رفاقت دیرینه  دارم اما هر سه سرمربی با وجود اینکه می دانستند تیم من شرایط بحرانی دارد، بازی جوانمردانه ای را مقابل تیم ما انجام دادند. 

جشن هفته؛ رنگ آبی رنگ عشقه!

هواداران استقلال بعد از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در نیمه شب به فرودگاه مهر آباد تهران رفتند تا جشن قهرمانی خود را در فرودگاه برپا کنند. هواداران استقلال که با پرچم های آبی و لباس استقلال به فرودگاه رفته بودند پیش از رسیدن استقلال به تهران در فرودگاه سرود قهرمانی سردادند و شعر معروف تیم شان را خواندند و فریاد می زدند؛ « آبی رنگ عشقه...»

این رفتار هواداران فوتبال باردیگر نشان داد که در این شرایط سخت اقتصادی فوتبال هنوز می تواند معجزه کند و باعث نشاط اجتماعی شود و شور و نشاطی را در جامعه به وجود بیاورد. آیا رشته ورزشی دیگری در دنیا سراغ دارید که چنین ابعاد اجتماعی و فرهنگی وسیعی داشته باشد؟! بعد از پیروزی و قهرمانی استقلال هواداران معروف این تیم از نوه امام خمینی(ره) تا هنرپیشه های معروف چون نوید محمدزاده با انتشار استوری هایی از قهرمانی استقلال  خوشحالی شان را به نمایش گذاشتند.

تبریک هفته

رشید مظاهری که جدایی اش از استقلال همراه با حاشیه های زیادی بود و پوشیدن دستکش و استوک قرمز در سپاهان نیز برایش حرف و حدیث زیادی به همراه داشت یکی از اولین بازیکنان لیگ برتری بود که قهرمانی را به استقلال تبریک گفت. مظاهری دروازه بان سپاهان حتی گفت پوشیدن البسه قرمز هم برای علامت دادن به پرسپولیس نیست بلکه او بخاطر سلیقه اش این البسه را انتخاب می کند.

صداقت هفته

محرم نویدکیا سرمربی تیم سپاهان بعد از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس در نشست خبری اعتراف کرد وقتی نتیجه پیروزی استقلال مقابل فولاد را فهمیده باعث شده تا تیمش را با ریسک بالاتر مقابل پرسپولیس به میدان بفرستد و به پیروزی برسد. صداقت کلام نویدکیا قابل تمجید است.

قهرمان هفته

 

در هیاهوی قهرمانی استقلال در لیگ برتر و در حالی که هواداران این تیم مشغول جشن و پایکوبی در نیمه شب شنبه بودند، تصاویر تلویزیونی مهدی طارمی بازیکن ارزنده تیم ملی را در جشن قهرمانی پورتو به تصویر کشید که با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران روی سکو رفت تا باعث غرور و افتخار ایرانی ها در سراسر جهان شود. این حرکت طارمی شاید ربطی به مسابقات این هفته لیگ برتر نداشت اما از تصاویر زیبایی بود که در روز شنبه و پایان مسابقات لیگ برتر حال بسیاری از هموطنان مان را خوب کرد. 

زشتی های هفته؛

اشتباه های تاثیرگذار کمک داوران

در این هفته برخی از مربیان از داوران وسط مسابقه تعریف و تمجید کردند ولی از کمک داوران انتقاهای زیادی داشتند از علیرضا منصوریان سرمربی نفت آبادان که مدعی بود دو کمک داور بازی با آلومینیوم سر تیمش را بریدند تا سرمربی ذوب آهن مهدی تارتار که او هم تقریبا چنین نظری داشت. ظاهرا اشتباه های کمک داوران تاثیرگذارتر از اشتباه داوران در تعیین نتایج مسابقات شده است.

تله پاتی و توجیه هفته

علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت آبادان که از باخت تیمش به آلومینیوم بسیار ناراحت بود در نشست خبری به جای صحبت های فنی، جلسه آنالیز اشتباه کمک داوران را برپا کرد و برای خبرنگاران از هر دری سخن گفت تا باخت تیمش را توجیه کند از رشته ریاضی خودش در زمان تحصیل گرفته تا هادی ساعی قهرمان تکواندو و تله پاتی داور با تیر دروازه! باید زرشک زرین را به منصوریان اهدا کرد. 

گاف هفته؛

حامد لک با یک اشتباه مرگبار یکی از زمینه سازهای باخت تیمش به سپاهان بود. اشتباه لک باعث گل دوم تیم سپاهان شد و حمید مطهری مربی پرسپولیس هم از خجالت دروازه بان تیمش در آمد و گفت گل دوم حریف روح ما را آزار داد! به هر حال شاید گاهی مربیان باید خوددارتر باشند و در نشست های خبری همه چیز را سر بازیکنان خراب نکنند!به قول برخی کارشناسان نباید فراموش کرد در فوتبال تا اشتباهی انجام نشود گلی زده نمی شود!

دشمنی هفته

داود سیدعباسی سرمربی محجوب تیم شهرخودرو بعد از تساوی مقابل پیکان تهران در نشست خبری سر درد دلش باز شد و از همه چیز و همه جا سخن گفت.  سیدعباسی اعتراف کرد که مسئولان فوتبال استان با مدیران باشگاه شهرخودر اختلاف ندارند بلکه دشمنی دارند! او گفت که تیم شهرخودرو هیچ حمایتی از سوی مدیران و مسئولان استانی نمی شود. ظاهرا سقوط تیم شهرخودرو برای هیچ مسئولی در مشهد و استان خراسان رضوی اهمیت ندارد! زرشک زرین تقدیم به مسئولانی که توجهی به تیم فوتبال شهر و استان شان ندارند اما دنبال  خدمت رسانی به فوتبال کشور در فدراسیون فوتبال هستند. 

درگیری هفته

بعد از پیروزی استقلال مقابل فولاد خوزستان متاسفانه شاهد درگیری برخی بازیکنان دو تیم در میدان مسابقه بودیم و این اتفاق یکی از زشتی های هفته بود. آبی پوشان نیازی به ایجاد چنین درگیری هایی ندارند. حیف است که فوتبال ما بی مورد با چنین حواشی زشت شود. در دربی کرمان هم در اواخر مسابقه درگیری هایی رخ داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول