اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توزیع ۱۲۹۲ تن روغن در خراسان‌جنوبی/ نبود کارخانجات روغن‌کشی مهم‌ترین مشکل است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۷۴۵ تن مرغ در استان تولید شده، ۶۰۰ تن برنج، ۷۰ تن گوشت گوساله، یک هزار و ۲۹۲ تن روغن و یک هزار و ۲۵۰ تن شکر توزیع شده است.

توزیع ۱۲۹۲ تن روغن در خراسان‌جنوبی/ نبود کارخانجات روغن‌کشی مهم‌ترین مشکل است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار استان، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلات استان نبود کارخانجات روغن‌کشی، کمبود انبار و سردخانه است که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی بیان داشت: در پنج ماه پایانی سال گذشته میزان تولید گوشت مرغ خراسان‌جنوبی ۳۹ هزار تن بوده که ۱۶ هزار و ۳۷۸ تن در داخل استان مصرف و ۱۹ هزار ۸۶۰ تن به خارج استان ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۷۴۵ تن مرغ در استان تولید شده، ۶۰۰ تن برنج، ۷۰ تن گوشت گوساله، یک هزار و ۲۹۲ تن روغن و یک هزار و ۲۵۰ تن شکر توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه تعداد بازرسان استان ۱۶۰ نفر هستند که ۴۰ نفر در مرکز استان فعالیت دارند، اضافه کرد: کمبود نیرو و خودرو مهم‌ترین مشکل ما در نظارت از واحدهای صنفی است.

وی به بازرسی‌های انجام شده اشاره و بیان داشت: از ۱۰ آذرماه سال گذشته تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال ۲۳ هزار و ۵۰۷ مورد بازرسی در استان انجام، همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد گزارش به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شد که به ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد شکایت پاسخ داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات حکومتی را ۱۸ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال ذکر و مطرح کرد: در زمینه اختفا و عرضه کالا خارج از شبکه نیز ۴۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال تخلف شناسایی شده که در مجموع بیش از ۶۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی از آذرماه سال گذشته تاکنون در استان تشکیل شده است.

جعفری بیان داشت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۶۶۵ مورد بازرسی از سایر واحدهای صنفی به غیر از نانوایی‌ها انجام شده و شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ هم ۲۱۶ مورد بوده که به همگی پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۰ پرونده به ارزش ۱۹۵میلیون ریال تشکیل شده و ارزش پرونده‌های اختفاء و عرضه خارج از شبکه هم ۵۷۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: روزبازارها، میادین میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، انبارها، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی، کارخانه‌های تولید خوراک دام و واحدهای تولیدی آرد از جمله مراکز مورد نظارت و بازرسی است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول