اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

9 وزیر دولت به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته جاری وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی، قیمت مواد غدایی، درآمدهای ارزی و جاماندگان یارانه را بررسی خواهند کرد.

9 وزیر دولت به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

به گزارش حوزه پارلمانی فارس، کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه جلسات خود را  با حضور وزیران کابینه برگزار می کنند.

  وزیر صمت در کمیسیون اصل ۹۰ حضور می یابد

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در روز شنبه با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه می دهد و در روز دوشنبه هم با حضور مسئولین وزارت صمت و شرکت های تولید کننده قطعات خودرو وضعیت تولید خودرو در کشور ر ا بررسی می کنند. این کمیسیون در روز دوشنبه با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی، سازمان بورس، گمرک، بانک پاسارگاد و قوه قضاییه، عرضه سهام شرکت کنتورسازی ایران در بو رس را مورد بررسی قرار می دهد.

لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی در کمیسیون شوراها بررسی می شود

کمیسیون شوراها و امورداخلی در روزهای شنبه تا سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد. این کمیسیون در روز یکشنبه ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با حضور کارشناس بررسی می کند.همچنین در روز دوشنبه بررسی لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی و طرح سازمان ملی اقامت را  با حضور کارشناسان در دستور کار خود دارد و در روز سه شنبه هم ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را بررسی می کند.

حضور وزرای نفت و کشور در کمیسیون عمران مجلس

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد. این کمیسیون در روز یکشنبه ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را  در دستور کار  دارد.

دعوت از جواد اوجی وزیر نفت جهت ارائه گزارش در خصوص قیر در بودجه ۱۴۰۱ و دعوت از احمد وحیدی وزیر کشور جهت ارائه گزارش و بررسی مشکلات و چالش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پاسخ به سوال محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در دستور کارهای روز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس  خواهد بود.

وضعیت واگذاری ها در حوزه حمل و نقل ریلی در کمیسیون رونق تولید بررسی می شود

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در این هفته روزهای یک شنبه و دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد.ارائه گزارش و ارزیابی اجرای قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی سازی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای رقابت و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی واگذاری ها و تسهیل فعالیت بخش غیر دولتی در حوزه راهبردی ( حمل و نقل ریلی ) با حضور وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای رقابت و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، اتاق های ایران و تعاون و کانون سهام عدالت، دیوان محاسبات در دستور کار روز یک شنبه کمیسیون ویژه جهش تولید قرار داد.

کمیسیون فرهنگی مجلس، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود

  محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه،  جهت پاسخگویی به سوالات  جمعی از نمایندگان در این کمیسیون حضور می‌یابد، همچنین این کمیسیون در روز سه شنبه جلسه هیات رییسه کمیسیون و ارائه گزارش جداول و احکام بودجه ۱۴۰۱ در حوزه های فرهنگ و هنر، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی را دستور کار خود دارد.

وزیر نفت به کمیسیون انرژی می‌آید

وزیر نفت در روز سه‌شنبه  از ساعت ۱۴ الی ۱۶ گزارش خود را در مورد دستاوردهای سفر به برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی را ارائه خواهد کرد، همچنین دو نفر از اعضای کمیسیون برای معرفی به صحن جهت عضویت در کمیته بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری موضوع ردیف ۶ جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انتخاب خواهند شد.

بازدید از طرح‌های بخش انرژی و آب شهرستان‌های مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

وزاری صمت و جهادکشاورزی برای بررسی وضعیت افزایش قیمت مواد غذایی به کمیسیون صنایع می‌آیند

براساس دستورکار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) اعضای این کمیسیون میزبان سید رضا فاطمی امین وزیرصنعت، معدن و تجارت و  سید جواد ساداتی نژاد وزیرجهاد کشاورزی هستند تا وضعیت افزایش قیمت مواد غذایی و مصوبات اخیر فروش خودرو را بررسی کنند.

همچنین در روز دوشنبه نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و معاونان مربوطه برگزار می‌شود.

حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی

نشست‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهند شد.اعضای  این کمیسیون بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بررسی شور دوم طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور وتبیین مفاد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت توسط کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی را در دستور کار خود دارند.

  دعوت از سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به منظور ارائه گزارش عملکرد و اقدامات بنیاد شهید، تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران  از دیگر برنامه های این کمیسیون خواهد بود.

 وزیر کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون بهداشت حضور می یابد

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  در این هفته روز یک شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون با دادستان عمومی و انقلاب تهران و قضات دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی و دارویی را بررسی می کند و در  روز سه شنبه با دعوت از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه گزارش در مورد برنامه های سال جاری وزارت خانه در حوزه سلامت، آخرین وضعیت تولید دارو و برنامه های سال جاری وزارتخانه در این حوزه و آخرین وضعیت پرداخت مطالبات صنایع داروی، شرکت های پخش، دانشگاه های علوم پزشکی و داروخانه ها را بررسی می کنند.

کمیسیون برنامه و بودجه نحوه ثبت نام جا ماندگان از دریافت یارانه را بررسی می کند

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  در این  هفته در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسات خود را برگزار می‌کند.این کمیسیون در روز یکشنبه ضمن بررسی لایحه اصلاح قانون اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور به بررسی طرح الحاق یک بند به ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه ثبت نام جا ماندگان از دریافت یارانه می پردازد.

 این کمیسیون  روز سه‌شنبه  در جلسه مشترکی با رئیس کل و معاونان بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ و پیش بینی آن در سال ۱۴۰۱ خواهد داشت و در روز چهارشنبه گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص سامانه حقوق و دستمزد و سامانه پانا را بررسی می کند.

 وزیر آموزش و پرورش میزبان کمیسیون آموزش مجلس خواهد بود

 کمیسیون آموزش یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تشکیل جلسه خواهد داد در روز یکشنبه نشست مشترک اعضای این کمیسیون با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  در خصوص بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی و اشتغال نخبگان در حل مسائل کشور بررسی می‌شود و در روز سه شنبه  هم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات  جمعی از نمایندگان در این کمیسیون حضور می یاب.

کمیسیون اقتصادی مجلس میزبان وزیر بهداشت خواهد بود

بهرام عین اللهی  وزیر بهداشت در روز یکشنبه برای رسیدگی به موضوع رسوب دارویی در گمرکات کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می یابد. ادامه بررسی طرح مسئولیت اهداف ساختار گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی و همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود. این کمیسیون در روز سه شنبه در نشستی با سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی را بررسی می‌کند و همچنین در نشستی با رئیس سازمان تعزیرات حکومتی آخرین اقدامات این سازمان در خصوص تنظیم بازار و اجرایی شدن قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بررسی می‌کند.

بررسی وضعیت آب های فرا سرزمینی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این هفته روز سه شنبه آخرین وضعیت آبهای فرا سرزمینی را بررسی می‌کنند  و  در روز یکشنبه ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروی های مسلح  را در دستور کار خود دارند و در روز یکشنبه ادامه بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف با کشورهای خارجی را بررسی می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول