اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان همه را مکلف به همکاری در احداث بیمارستان پورسینا کرد

استاندار گیلان بر ضرورت همکاری و مشارکت فعالانه مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در رابطه با احداث بیمارستان جایگزین پورسینا تأکید کرد و گفت: احداث بخش‌های تجاری ازجمله داروخانه، تجهیزات پزشکی و دیگر ملزومات مرتبط در جوار بیمارستان پورسینا الزامی و تکلیفی است تا ضمن رعایت اصول فنی، همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شود.

استاندار گیلان همه را مکلف به همکاری در احداث بیمارستان پورسینا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نشستی که صبح در حاشیه بازدید از طرح احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان پورسینا در سالن اجلاس موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه – مجری احداث بیمارستان جایگزین پورسینا - برگزار شد، با تأکید بر نگاه بلند در احداث بیمارستان جنرال و درخور مردم استان، اظهار کرد: بیمارستان پورسینا یک بیمارستان یک‌صد ساله با نیاز همان زمان ساخته‌شده و به ما ارث رسیده و باید با تصمیم صحیح ازجمله افزایش تخت، بیمارستانی متناسب با جمعیت آینده را احداث کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان صیانت از سلامت مردم را اولویت دولت سیزدهم برشمرد و افزود: همان‌گونه که توجه به سلامت و پایداری آن برای دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا یک اصل و اولویت بوده، باید در گیلان توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موردتوجه باشد.

وی با اشاره به دایر شدن خطوط پروازی از گیلان به روسیه و یا عراق، گفت: در کنار صیانت از سلامت مردم باید توجه و توسعه به توریسم سلامت نیز موردتوجه باشد.

استاندار گیلان عزم دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مورد تأکید قرار داد و افزود: همان‌گونه که برای پورسینا تلاش‌ها برای احداث بیمارستان از سر گرفته شده می‌طلبد عزم و همت لازم برای احداث بیمارستان رازی و شفا نیز سرعت بگیرد.

عباسی با تأکید بر ضرورت همکاری و مشارکت فعالانه مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در رابطه با احداث بیمارستان جایگزین پورسینا تصریح کرد: احداث بخش‌های تجاری ازجمله داروخانه، تجهیزات پزشکی و دیگر ملزومات مرتبط در جوار بیمارستان پورسینا الزامی و نیاز مردم است و این یک تکلیف است که مجموعه شورای شهر و شهرداری ضمن رعایت اصول فنی، همکاری لازم را با دانشگاه لزوم پزشکی گیلان را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها در بخش درمان شهرستان رشت و لزوم مشارکت همگانی در توسعه زیرساخت‌ها، بیان کرد: بیماران بستری در بیمارستان جایگزین پورسینا علاوه بر درمان، نیاز به پارکینگ و دیگر ملزومات دارند و تقاضای ما از شورای شهر و شهرداری رشت و حتی دستگاه‌های اجرایی حاشیه پورسینا، همکاری مضاعف است به‌گونه‌ای که حتی اگر لازم باشد بخش‌های اداری خود را به‌جای دیگر منتقل کنند تا سلامت مردم و رفاه آن‌ها در اولویت باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرایند احداث بیمارستان پورسینا نباید معطل گره‌های اداری غیرمنطقی باشد، گفت: شهرداری رشت نقش کلیدی در تسریع اجرای احداث بیمارستان جایگزین پورسینا دارد و ما علاوه بر شخصیت حقوقی، یک شخصیت حقیقی هم داریم و باید با انسجام و تعامل بیشتری به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه نگاه کنیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول