اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ارائه طرح جدید استخدام اساتید که از آن برداشت سیاسی شد

وزیر علوم از ارائه طرح جدید برای استخدام اساتید خبر داد و گفت: طرحی دادیم که اساتید قبل از آغاز تدریس، دوره صلاحیت مدرسی را بگذرانند اما از این موضوع برداشت‌های سیاسی صورت گرفت.

ارائه طرح جدید استخدام اساتید که از آن برداشت سیاسی شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد از نظر موقعیت جغرافیایی و جغرافیای علمی در موقعیت ویژه ای قرار دارد و جزء دانشگاه های تاثیرگذار کشور است، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از اندیشمندان برجسته‌ای برخوردار است و در کنار آن معنویت حاکم بر این فضا توانسته این دانشگاه را نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزء دانشگاه‌های درجه اول قرار دهد.
وزیر علوم با بیان اینکه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد 8 سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است، اظهار داشت: این دانشگاه ثبات مدیریتی داشته است و می تواند علاوه بر کارکرد نوآوری، فناوری، علمی کارکردهای خدمت رسانی به سایر عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور را داشته باشد و همچنین اردوگاه فرهنگی، علمی، فناوری و نوآوری را طراحی کند.
وزیر علوم از ارائه طرحی برای استخدام اساتید خبر داد و گفت: طرحی دادیم که اساتید دوره صلاحیت مدرسی یا منش استادی را طی کنند ولی متاسفانه از این موضوع به جای حمایت برداشت‌های سیاسی صورت گرفت در حالیکه هدف ما این است هر عضو هیات علمی قبل از آغاز تدریس، شیوه‌ها و تکنیک‌های تدریس را تحت نظر اساتید پیشکسوت آموزش ببیند زیرا آموزش برای تمام حرفه ها ضروری است.
وی با اشاره به 5 اولویت اصلی وزارت علوم گفت: اولویت های وزارت علوم شامل مرجعیت دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد و استادپروری و تولید ثروت از دانش است که از روسای دانشگاه خواستم این برنامه‌ها را در اولویت خود قرار دهند.
زلفی‌گل با اشاره به تدوین سند نظام ملی نوآوری نیز گفت: بر اساس مکاتبه ای که با شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته، مجوز تدوین این سند صادر شده و معاونت فناوری وزارت علوم این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول