اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دومین دوره رقابت علمی کنز به پایان رسید/ معرفی ۶ دانشمندجوان از ایران و مالزی به عنوان منتخب نهایی

دومین دوره رقابت علمی کنز بعد از قریب به یکسال از آغاز فراخوان در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت، با معرفی منتخبین به پایان رسید.

دومین دوره رقابت علمی کنز به پایان رسید/ معرفی ۶ دانشمندجوان از ایران و مالزی به عنوان منتخب نهایی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص) در این مراسم با حضور علی اکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم ایران، سعید سهراب پور، رئیس رقابت علمی کنز، عذرا پچیهو، وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سند پاکستان و مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و مدیر بنیاد مصطفی(ص)، برگزیدگان حوزه های مختلف دومین رقابت علمی کنز معرفی شدند‌.

در دومین دوره رقابت علمی کنز ۶۵۸ اثر از ۲۵ کشور اسلامی توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد که پس از داوری، ۲۰ طرح از کشورهای ایران، مالزی و بنگلادش انتخاب و در نهایت 6 اثر به عنوان طرح های منتخب دومین دوره رقابت علمی کنز معرفی شدند.

منتخبین اولیه در گروه آب، محیط زیست و انرژی، مهدی ملکی، وی‌جای لای از مالزی، هادی عطاپور و حامد صادقی بودند که مهدی ملکی به عنوان منتخب نهایی شناخته شد‌.

در بخش اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حسن بان، مهدی نوری و سعیده ممتازی به عنوان منتخبین اولیه معرفی شدند که سعیده ممتازی منتخب نهایی شد.

در گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز حسین ذبیحی، مهرداد آقامحمدعلی کرمانی و محمدعلی اخایی منتخبین اولیه بودند که محمدعلی اخایی به عنوان منتخب نهایی معرفی شد.

در گروه معدن و صنایع معدنی نیز حسین ملایمت، ایرج ارسلان سراج و آیدا میرحیداری شایسته منتخب اولیه شدند که این بخش منتخب نهایی نداشت.

در گروه سلامت و فناوری پزشکی نیز ۴ نفر معرفی شدند؛ محمدعلی خیامیان، علیرضامیرباقری، خانم پیک سی چیا ( Pike See Cheah) از مالزی و سیدعلی موسوی شایق، به عنوان برگزیده معرفی شدند که خانم پیک سی چیا و آقای علی موسوی شایق به صورت مشترک منتخب نهایی معرفی شدند.

در گروه حمل و نقل نیز سعید بستان منش، ریپون هور و امیرحسین مقدم سلطانی، منتخبین اولیه بودند و سعید بستان منش به عنوان منتخب نهایی معرفی شد.

برگزیدگان این دوره رقابت علمی کنز غیر از جوایز دریافت شده از بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) از وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون برای توسعه طرح های خود برخوردار می شوند. همچنین پارک فناوری پردیس نیز ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای همکاری با منتخبین اهدا می کند.

 

نگاهی به رقابت علمی کنز

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در تکمیل زنجیره ارزش خود، رقابت علمی کنز؛ کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه (Knowledge Application and Notion for Society) را میان دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید زیر 45 سال با هدف تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف؛ از جمله آب، محیط زیست و انرژی؛ بهداشت و فناوری پزشکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ حمل و نقل؛ اقتصاد ، بانکداری و تامین مالی؛ و غیره برگزار می‌کند. در این رقابت علمی، دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید تشویق می شوند تا ایده‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدئویی ارائه دهند.

اولین دوره این رقابت سال 1397 و در ۵ حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت 1045 نفر (753 دانشجو و 292 عضو هیأت علمی) و دریافت 590 اثر از 15 کشور اسلامی برگزار شد.

دومین دوره این رقابت نیز از سال گذشته و در حوزه‌های "آب، محیط زیست و انرژی"، "بهداشت و فناوری پزشکی"، "فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "اقتصاد، بانکداری و تامین مالی"، "حمل و نقل" و "حوزه ویژه 1400؛ معدن و صنایع معدنی" آغاز شد و آیین پایانی آن همزمان با برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ (20 تا 23 اردیبهشت) برگزار شد. در این دوره ۶۵۸ اثر از دانشمندان 25 کشور جهان شامل ۲۳۳ اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، ۲۲۹ اثر در حوزه آب، محیط زیست و انرژی، ۳۱ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی، ۴۷ اثر در حوزه اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، ۷۷ اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ۴۱ اثر نیز در حوزه حمل و نقل توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد. افزون بر این بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، با هدف عمومی کردن علم به صورت گسترده پاویون رقابت کنز را در نمایشگاه اینوتکس برگزار کرد تا آثار نخبگان و پژوهشگران در این پاویون به نمایش گذاشته شود.

جوایز منتخبین این رویداد شامل لوح تقدیر و مدال رقابت علمی کنز، ۵ نشان طلای ۳۰ گرمی، کمک‌هزینه ۲۰۰۰ دلاری فرصت مطالعاتی و امتیاز ویژه بهره‌برداری از بسترهای شبکه‌سازی بنیاد مصطفی(ص) شامل استپ ( STEP) و ایسا (EISA) است. بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با تاکید بر گسترش علم و فناوری در جهان اسلام، همراه با اتخاذ رویکردی غیرانتفاعی و حفظ استقلال کامل در دستیابی به اهداف خود، با احترام به پیامبر اکرم(ص) و با پیروی از آموزه‌­های اسلام، فعالیت­‌های خود را در راستای تقدیر از دانشمندان جهان اسلام و قدردانی از تلاش‌­های آن­ها، همراه با تعلیم دانشمندان آینده از یک دهه قبل در سرتاسر جهان آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول