اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

چهار قلم کالای اساسی به اندازه کافی در خراسان جنوبی وجود دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تامین چهار قلم اساسی مشمول نرخ جدید در استان هیچ مشکلی نداریم و کالا به اندازه نیاز مردم تامین شده است.

چهار قلم کالای اساسی به اندازه کافی در خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی امروز در جلسه روزانه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: براساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبتنی بر مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور چهار قلم کالای اساسی با نرخ جدید مصوب شده است.

وی گفت: بر این اساس از امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان، هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ‌کردنی ۶۲ هزار تومان، روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳ هزار تومان، پنیر چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷ هزار تومان، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم‌چرب ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان، هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲ هزار تومان، شیر پاستوریزه بطری یک لیتری کم‌چرب ۱۸ هزار تومان و قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: این قیمت‌ها حداکثر افزایش است و ارائه کالاها با قیمت بالاتر، خلاف است.

وی افزود: گشت‌های بازرسی‌ سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی آمادگی کامل برای رصد بازار استان را دارند.

اشرفی گفت: درخواست ما از مردم این است که اگر مواردی از گرانفروشی را مشاهده کردند، به شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سامانه نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا سریع و آنی رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: براساس آنچه در گفتمان‌های شفاهی اعلام شده اما هنوز موضوع ابلاغ نشده این است که جرایم تعزیراتی اصلاح و بازنگری شده و به هر دلیل در سطح عرضه مشکلی پیش آید، سودجویان بدانند که جرایم به‌شدت افزایش یافته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: شاید اعلام شود که برخی کالاها متاثر از کالاهای اعلام شده هم افزایش قیمت دارد اما هر کالایی که نیاز به افزایش قیمت داشته باشد باید مسیر قانونی آن از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی شود و در ستاد تنظیم بازار کشور یا ستاد تنظیم بازار استان قیمت جدید مصوب شود.

وی گفت: تمهیدات لازم برای واحدهای تولیدی و توزیعی استان که از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها متاثر شده و نیاز به سرمایه در گردش داشته باشند، اتخاذ شده تا مشکلی در فرآیند کارشان بوجود نیاید.

اشرفی تصریح کرد: اجرای صحیح طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیازمند مشارکت و هم‌افزایی مردم و دستگاه‌های متولی در استان است.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول