اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: اتحادیه اروپا به بازیگری تهاجمی و جنگ‌طلب تبدیل شده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت، اتحادیه اروپا از یک بستر سازنده اقتصادی به یک بازیگر تهاجمی و جنگ طلب تبدیل شده است.

لاوروف: اتحادیه اروپا به بازیگری تهاجمی و جنگ‌طلب تبدیل شده است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا به بازیگری تهاجمی و جنگ طلب در عرصه جهانی تبدیل شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «یورو نیوز»، لاروروف گفت، اتحادیه اروپا از یک «بستر اقتصادی سازنده» به یک «بازیگر تهاجمی و جنگ‌طلب» در میانه درگیری‌های اوکراین تبدیل شده است و «جاه‌طلبی‌هایی فراتر از قاره اروپا» را دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش گفت: «میل کی‌یف به تبدیل شدن به یکی از اعضای اتحادیه اروپا امر ناچیزی نیست».

او همچنین اتحادیه اروپا را به شتاب گرفتن «در مسیری که ناتو طی کرده» متهم کرده و گفت: «بنابراین این نهاد اروپایی در حال هم‌جوشی با اتحاد آتلانتیک شمالی بوده و این اتفاق خواهد افتاد و در واقع [بروکسل] به‌عنوان یکی از زوائد ناتو عمل خواهد کرد».

اظهارات لاوروف پس از آن بیان شده‌اند که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصویب یک کمک مالی-نظامی دیگر به اوکراین در نشست وزرای خارجه گروه ۷ خبر داد. ورل ارزش کمک جدید اتحادیه اروپا به اوکراین را ۵۲۰ میلیون دلار اعلام کرد.

این در حالی است که لاوروف روز چهارشنبه گفته بود متأسف است که سازمان ملل فرصت دستیابی به راه حل سیاسی در مورد بحران اوکراین را از دست داده است.

اوروف در پاسخ به سوالی وقتی درباره چشم انداز جنگ در اروپا، بار دیگر تاکید کرد که روسیه به دنبال جنگ نیست، اما کشورهای غربی مایلند مسکو در عملیات نظامی خود در اوکراین شکست بخورد.

لاوروف در مسقط اظهار داشت: «اگر نگران دورنمای جنگ در اروپا هستید، ما اصلاً چنین چیزی را نمی‌خواهیم، ​​اما توجه شما را به این واقعیت جلب می‌کنم که این غرب است که مدام اصرار دارد در این موقعیت روسیه باید شکست داده شود». 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول