اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

20 شرکت اروپایی تسلیم روبل روسیه شدند

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که تاکنون 20 شرکت اروپایی برای خرید گاز روسیه به روبل در گازپروم بانک این کشور حساب روبلی باز کرده‌اند.

20 شرکت اروپایی تسلیم روبل روسیه شدند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه از شرکت گازپروم اعلام کردند که 10 خریدار جدید اروپایی حساب روبلی باز کرده‌اند. با این حساب تعداد شرکت‌هایی که می‌خواهند بر مبنای دستور رئیس جمهور روسیه پول گاز وارداتی از این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل بپردازند، طی روز گذشته دو برابر شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که در حال حاضر 20 شرکت اروپایی در گازپروم بانک حساب روبلی باز کرده و 14 شرکت نیز در حال انجام مراحل اداری در این زمینه هستند. البته هنوز نام این شرکت‌ها فاش نشده است.

اواخر ماه مارس بود که رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که خریداران غیردوست گاز روسیه باید هزینه واردات از این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل بپردازند، در غیر این صورت گاز آنها قطع خواهد شد.

بر اساس این مکانیزم پرداخت مشتریان باید دو حساب بانکی در گازپروم بانک باز کنند؛ یکی به یک ارز خارجی و دیگری به روبل. بر اساس این طرح خریداران هزینه گاز وارداتی از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به حساب ارز خارجی واریز می‌کنند و سپس گازپروم بانک روسیه این ارز را‌‌‌‌‌‌‌‌ در حساب دوم به روبل تبدیل می‌کند.

ماریو درگی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه گفته بود که شرکت‌های اروپایی می‌توانند بدون نقض تحریم‌ها پول گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ارز ملی بپردازند.

وی تأکید کرد: اکثر خریداران گاز روسیه حساب روبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در گاز پروم بانک باز کرده‌اند. بزرگ‌ترین شرکت واردکننده گاز روسیه در آلمان هم روند پرداخت به روبل را‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کرده است.

منابع آگاه می‌گویند: تاکنون 4 مشتری گاز پول روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل پرداخت کرده‌اند، اما قرار است، تعدادی از آنها پول خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ اواخر این ماه به روبل تسلیم روس‌ها کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول