اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آقامعلم فداکار آسمانی شد

انگار همین دیروز بود که به مناسبت هفته معلم، خبر فداکاری و صبوری آقامعلم رسانه‌‌ای شد؛ معلم مهربانی که برای آموزش 4 دانش‌آموز دبستانی روستای فانفین از توابع استان قزوین هر روز مسیر 130 کیلومتری را در رفت و آمد سپری می‌کرد؛ اما آقامعلم فداکار آسمانی شد.

آقامعلم فداکار آسمانی شد

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: انگار همین دیروز بود که به مناسبت هفته معلم، خبر فداکاری و صبوری آقامعلم رسانه‌‌ای شد؛ معلم مهربانی که برای آموزش 4 دانش‌آموز دبستانی روستای فانفین از توابع استان قزوین هر روز مسیر 130 کیلومتری را در رفت و آمد سپری می‌کرد. او برای رسیدن به مدرسه روستا هر روز از رودخانه شاهرود عبور می‌کرد و مسیر پُر فراز و نشیب را طی می‌کرد و آنقدر ذوق و شوق داشت که این مسیر برایش خسته کننده نبود.

هفته معلم که می شود، یاد معلمان نمونه می‌افتیم و صفحات خبرگزاری‌ها و روزنامه ها و برنامه‌های شبکه رادیو و تلویزیون به فداکاری معلمان مزین می‌شود و همین هم شد که خبرصبوری آقای بخشی بین تمام آن خبرها گم شد اما انگار قرار نبود نام آقامعلم فراموش شود؛ اتفاقی تلخ باعث شد نام «مهدی بخشی» از بین آن همه خبر هفته معلم، به صدر خبرها بیاید؛ آن هم وقتی خبر آمد آقامعلم در سانحه تصادف چشمانش را برای همیشه بسته و ناگهان پرکشیده است.

مهدی بخشی ۱۱ سال سابقه تدریس داشت و با وجود برخورداری از امکان شرایط انتقال به فضاهای در دسترس‌تر، با از خودگذشتگی سختی راه را به جان می‌خرید و ترجیح می‌داد ادامه خدمتش را در همان روستا باشد؛ آقامعلم در روزهایی که آموزش مجازی بود هم به دلیل اینکه دانش‌آموزانش دسترسی به اینترنت و تلفن همراه را نداشتند، هر روز همین مسیر را طی می‌کرد.

مرحوم بخشی 20 اردیبهشت 1401 در مسیر روستای مدرسه در سانحه تصادف، آسمانی شد ولی رفتن آقامعلم برای 4 دانش‌آموز مدرسه‌اش آنقدر ناباورانه است که هنوز جلوی درِ مدرسه چشم انتظار دیدار دوباره معلم مهربان‌شان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول