اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان سوئد نتیجه ارزیابی عضویت در ناتو را منتشر کرد

پارلمان سوئد نتیجه ارزیابی خود از عضویت این کشور در پیمان نظامی ناتو را منتشر کرد.

پارلمان سوئد نتیجه ارزیابی عضویت در ناتو را منتشر کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان سوئد روز جمعه نتیجه ارزیابی خود درباره عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، بر اساس ارزیابی انجام شده توسط پارلمان سوئد، عضویت این کشور در ناتو، خطر درگیری در شمال اروپا را کاهش می‌دهد.

در این گزارش آمده است: «عضویت سوئد در ناتو آستانه وقوع درگیری نظامی را بالا برده و بنابراین در شمال اروپا اثر بازدارندگی دارد».

این گزارش توصیه محکمی درباره مسیری که سوئد باید پیش رو بگیرد ارائه نمی‌کند اما متذکر می‌شود «توسعه روابط دفاعی دوجانبه خارج از ساختارهای اروپایی و اروپایی-حوزه اقیانوس اطلس واقع‌بینانه نیست».

پارلمان سوئد با این حال می‌افزاید: «در چارچوب همکاری‌های فعلی تضمینی وجود ندارد که اگر سوئد هدف تهدید یا حمله جدی قرار گیرد، مورد حمایت قرار گیرد».

روز گذشته (پنجشنبه) نیز فنلاند، یکی دیگر از کشورهای حوزه اسکاندیناوی که بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد اعلام کرد تصمیم گرفته در ناتو عضو شود.

«آن لیند» وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به این اقدام فنلاند گفت، ارزیابی‌های فنلاند برای عضویت در ناتو را مد نظر قرار خواهد داد.

این مقام سوئدی در پیامی توئیتری نوشت:‌ «فنلاند نزدیک‌ترین شریک دفاعی و امنیتی سوئد محسوب می‌شود و ما باید ارزیابی فنلاند را مد نظر قرار دهیم».

لیند درباره زمان تصمیم‌گیری کشورش برای عضویت در ناتو گفت:‌ «سوئد پس از آماده شدن گزارش مربوطه پس از رایزنی‌های لازم درباره سیاست‌های امنیتی، تصمیم خود را اتخاد می‌کند». (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفته است: «عضویت فنلاند و سوئد به ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمری سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول