اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان و ژاپن موافقتنامه همکاری در زمینه آموزش امضا می‌کنند

در دیدار وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان و سفیر ژاپن در دوشنبه مسائل مربوط به تدوین و امضا موافقتنامه همکاری در زمینه آموزشی بررسی شد.

تاجیکستان و ژاپن موافقتنامه همکاری در زمینه آموزش امضا می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رحیم سعید زاده» وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان و «تاسیهیرو آئیکی» سفیر جدید ژاپن در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این ملاقات وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان به سفیر ژاپن در این کشور پیشنهاد داد تا موافقتنامه ای در مورد همکاری بین وزارتخانه مربوطه دو کشور تدوین و امضا شود.

همچنین طی این دیدار پیشنهادی در مورد افزایش شهریه وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری ژاپن و بررسی راه های تسهیل شرایط برای دانشجویان تاجیک ارائه شد.

در بخش دیگری این ملاقات مسائل مربوط به جذب کمک های بلاعوض ژاپن به حوزه آموزش و علوم تاجیکستان و ارائه کمک های فنی به وزارت آموزش پرورش با هدف کاهش تاثیر پاندمی جهانی، مطرح شدند.

در حال حاضر در 3 دانشگاه تاجیکستان از جمله دانشگاه دولتی زبان ها، آموزگاری و اسلاو زبان ژاپنی تدریس می‌شود و سالانه در این کشور آزمون زبان ژاپنی برگزار می شود.

ژاپن در ساخت و ساز مدارس در تاجیکستان سهم قابل توجهی می گذارد، از جمله در سال 2019 میلادی با ابتکار سفارت این کشور در دوشنبه و سرمایه گذاری ژاپن 3 مدرسه در تاجیکستان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

همچنین طی این دیدار تاکید شد که وزارت آموزش و پرورش تاجیکستان با نمایندگی آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) در این کشور در زمینه آموزش همکاری نزدیک دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول