اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

سکوت پیکه شکست؛ از پاسخ به شایعات دریافت رشوه تا ترس گواردیولا از مورینیو

کاپیتان بارسلونا در یک مصاحبه تفصیلی به موضوعات مختلفی از جمله اتهام دریافت رشوه پرداخت.

سکوت پیکه شکست؛ از پاسخ به شایعات دریافت رشوه تا ترس گواردیولا از مورینیو

به گزارش خبرگزاری فارس، جرارد پیکه کاپیتان بارسلونا اخیرا جنجال ساز شده و در یک ماه گذشته پرونده های زیادی علیه این بازیکن با روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا درباره رشوه گرفتن از سعودی ها برای دادن امتیاز میزبانی سوپر لیگ اسپانیا مطرح شد.

پیکه با همبازی سابق خود گری نویل،  اسطوره منچستریونایتد در برنامه "The Overlap" اسکای بت مصاحبه بسیار کاملی ارائه کرد، جایی که او اجازه نداد هیچ موضوعی در مورد حرفه و امور جاری او بی پاسخ بماند. به همین دلیل او نظر خود را در مورد پروژه سوپرلیگ نشان داد و هشدار داد: اینجا در اسپانیا به یک چیز بسیار سیاسی تبدیل شده است.

پیکه درباره دوران حضورش در یونایند گفت: "الکس فرگوسن مانند یک پدر دوم بود، نه فقط یک مربی. او مرا متقاعد کرد که به یونایتد بروم. من به انگلیس رفتم اما غذاهای آنجا به اسپانیا شبیه نبود. انگلیسی صحبت کردن من خوب نبود. یادم می آید یک روز برای ما یک بازی انجام دادی (با نویل صحبت می کردی) تا ما باید بگوییم چه تیمی بهترین و چه تیمی بدترین است. وحشتناک بود، یادم نیست چه کسانی را گفتم. دوران من در یونایتد آسان نبود زیرا با دفاعی که در آن زمان وجود داشت، دو تا از بهترین های جهان (فردیناند و ویدیچ)، می دانستم که آسان نخواهد بود. وقتی 17 ساله بودم و روی کین را دیدم، من را ترساند. من متوجه شدم که او یک مرد سرسخت اما یک کاپیتان بزرگ است."

کاپیتان بارسلونا درباره کار با پپ گواردیولا گفت: از فرگوسن خواستم اجازه دهد به بارسلونا بروم. من همیشه از درک بازیکنان بارسلونا قدردانی کرده ام. وقتی به بارسلونا رسیدم آنها خیلی خوب نبودند. رونالدینیو و دکو رفته بودند، اتوئو در آستانه رفتن بود. اما ما شروع به رشد کردیم یادم می آید که قبل از اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا گواردیولا یک فیلم خلاصه از کل سال را به ما داد و فکر می کنم به ما کمک کرد زیرا با هیجان رفتیم. یونایتد در همان دقایق اول نزدیک بود به گل برسد.

پیکه به تقابل های گواردیولا با  مورینیو در لالیگا پرداخت و گفت: در اسپانیا خیلی سخت بود. یادم می آید اولین باری که او با مادرید به نیوکمپ آمد، پس از سه گانه با اینترمیلان، یک درگیری واقعی بود و او 5-0 شکست خورد. اما این واقعیت دارد. او در کنفرانس های مطبوعاتی هر روز فشار می آورد و شاید برای گواردیولا برای یک زمان خاص خیلی زیاد بود. این ربطی به فوتبال نداشت. مورینیو می رفت سر بازیکن و درباره موضوعات مختلف به او اطلاع می داد. من می خواستم به ایکر سلام کنم اما با من صحبت نکرد. گواردیولا به دلایل زیادی رفت، اما مطمئنم یکی از آنها مورینیو بود.

پیکه درباره رفتار و فوتبال لیونل مسی، گفت: مسی، با اختلاف بسیار بازیکن متفاوتی بود. در آن زمان، ما محیطی را برای کسب عناوین ایجاد کردیم و مسی کلید این افتخارات شد. بهترین بازیکن تمام دوران برای چندین سال شد. ما از رفتن او ابراز تاسف کردیم. اگر مسی می ماند تا دوران حرفه ای خود را در بارسلونا به پایان برساند، خیلی خوب بود. اما من می توانم بفهمم که او به خاطر وضعیت اقتصادی ریاست قبلی و نحوه مدیریت باشگاه آن بارسلونا را ترک کرد. برای هواداران مسی انگار خدا بود، اگر می ماند عالی بود.

پیکه در مورد پروژه بزرگ «سوپر لیگ اروپا» برای درآمدزایی باشگاه بزرگ اروپا، گفت: ایده سوپر لیگ وقتی ایجاد شد که باشگاه ها با بیماری کرونا دست و پنجه نرم کردند و مدیریت ضعیف باعث فشار اقتصادی شد  اما به زمان و تلاش همه نیاز دارید. اینجا در اسپانیا  سوپر لیگ به چیزی بسیار سیاسی تبدیل شده است. مطبوعات توسط افراد مختلفی کنترل می شوند که آنها از سوپر لیگ حمایت می کنند. ایده سوپرلیگ در اسپانیا شبیه انگلیس نیست که دیدم مردم چقدر با آن مخالف هستند به نظر من شما فوتبال را نابود می کنید چون فقط بزرگ ها سود می برند. من با نظر باشگاهم مخالف هستم، اما موقعیت بارسلونا، مادرید و یوونتوس را کاملاً درک می کنم. اما برای هواداران فکر نمی کنم این بهترین راه برای انجام کارها باشد.

کاپیتان بارسلونا درباره اتهاماتش به دریافت رشوه در پرونده میزبانی عربستان در سوپر جام اسپانیا، گفت: جنجال یک کابوس بوده است، زیرا اینجا در اسپانیا اینطور است، وقتی در مورد پول زیاد صحبت می کنید، یک موضوع فرهنگی است. هیچکس به سوپرجام توجهی نکرد، شبیه به Community Shield بود. اما جامعه شیلد پر از مردم بود ثابت شده که موفقیت آمیز بوده است. من مردمی را که نمی خواهند سوپر جام اسپانیا در عربستان برگزار شود را درک می کنم اما من تصمیم نمی گیرم این فدراسیون است. من همیشه این کار را انجام داده ام. فوتبال و ورزش کشورها را درکنار می گذارد. در سال 1966 با فرانکو جام جهانی 1982 را به ما دادند و فرانکو یک دیکتاتور بود، ما باید به این افراد فرصت دهیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول