اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

۸۰ درصد ملزومات پزشکی از تولیدکنندگان داخل و شرکت‌های دانش بنیان خریداری می‌شود

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران توضیحاتی درباره تامین و خرید ملزومات و تجهیزات پزشکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داد.

۸۰ درصد ملزومات پزشکی از تولیدکنندگان داخل و شرکت‌های دانش بنیان خریداری می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سید حسین صفوی در خصوص حمایت از کالاها و محصولات دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یک نهاد عمومی غیر دولتی وابسته به وزارت بهداشت است که بحث تامین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه همواره برای نظام سلامت موضوع کیفیت در راستای خدمت رسانی به بیماران بسیار حائز اهمیت است، افزود: این کالاها با جان مردم سروکار دارد و تشخیص بیماری‌ها و درمان بیماران با این ملزومات انجام و استانداردها، ویژگی‌ها و کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای کیفیت آن ها صورت می‌گیرد.


مهندس صفوی یادآور شد: شکر خدا کشورمان از سال‌های گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی توانسته موفقیت‌های بزرگی را برای بومی سازی دانش فنی بسیاری از محصولات پزشکی و High Tech به دست آورد و کالاهایی که تکنولوژی بالایی دارند را موفق شده ایم در داخل کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰۰ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی فعال در کشور داریم، افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این شرکت‌ها کالاهایی دارند که به عنوان محصولات دانش بنیان ثبت شده است توسعه این محصولات در سنوات گذشته بحمدالله خوب بوده که نشان از استقبال و حمایت خوب در حوزه درمان وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های ذی ربط دارد.

وی گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی  از سال‌های گذشته برای حمایت از تولیدات داخل کشور ورود کرده و خرید های تضمینی از محصولات دانش بنیان را قبل از اینکه وارد بازار شوند انجام داده و در خصوص برخی از کالا نیز اقدام به پیش خرید آنها نموده است و تعدادی را نیز از زمانیکه که تاییدیه دریافت کرده‌اند به صورت تضمینی خریداری کرده است.

صفوی عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱۴ محصول را به معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی کردیم و پس از تایید این نهاد به عنوان خرید بار اول انجام دادیم. در مجموع بیش از ۸۰ درصد محصولاتی که توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری و بین مراکز درمانی توزیع می‌‌شود از تولیدات داخل کشور است و در سال ۱۴۰۰ به‌طور متوسط فقط ۷۰ درصد محصولات از شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول