اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مشکل ادامه‌دار پارکینگ نمایشگاه کتاب/ مردم از وسایل عمومی استفاده کنند

نمایشگاه کتاب تهران در حالی این روز‌ها برگزار می‌شود که درهای مصلی به جز یک در به روی علاقه‌مندان بسته است و مسئولان راه رفع این مشکل را استفاده از حمل و نقل عمومی می‌دانند.

مشکل ادامه‌دار پارکینگ نمایشگاه کتاب/ مردم از وسایل عمومی استفاده کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز در حالی سومین روز خود را پشت‌ سر می‌گذارد که حضور علاقه‌مندان به کتاب در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بسیار پرشور است و همه سالن‌ها و راهروهای نمایشگاه مملو از جمعیت مشتاقان است.

مشکلات داخل شبستان تا حدی حل شده اما مشکل پارکینگ همچنان باقی است

اغلب کمبود‌های فضای داخلی مصلای امام خمینی (ره) در سومین روز تقریباً رفع شده و کار نمایشگاه برروی روال پیش می‌رود، اما شاید مهم‌ترین مشکل بازدیدکنندگان کماکان مشکل پارکینگ است و فضای چندانی برای پارک خودروهای مردم در نظر گرفته نشده است.

از ۲۱ درب مصلی تنها یک درب برای مردم باز است

از ۲۱ درب مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تقریبا همه درب‌ها به روی مردم بسته است و تنها درب شماره یک به عنوان پارکینگ عمومی در نظر گرفته شده که این پارکینگ هم نهایتاً یک ساعت جواب‌گوی مراجعان است و حدود ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ تابلوی ظرفیت تکمیل است در مقابل آن نصب می‌شود.

البته درب‌های ۱۷، ۱۹، ۷ و ۶ مخصوص ناشران و غرفه‌داران است که آنها می‌توانند با داشتن کارت و یا برچسب پارکینگ خودرو خود را وارد مصلای امام خمینی (ره) کنند. اما اصل مشکل گرفتن برچسب و کارت پارکینگ است و بسیاری از غرفه‌داران و ناشران از عدم صدور کارت پارکینگ گلایه دارند.

پارک خودرو در کوچه و خیابان و مشکلات برای مردم و بازدیدکنندگان

با این اتفاقات تقریباً همه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب به ناچار خودروهای خود را در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مصلی پارک می‌کنند که این کار ضمن اینکه زحمت بعد مسافت و پیاده‌روی را برای مردم در پی دارد برای اهالی محله‌های خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، محله عباس آباد و دیگر محله‌های اطراف مصلی هم مشکلاتی ایجاد کرده است.

تنها ۳ پارکینگ برای غرفه‌داران و ناشران در نظر گرفته شده است

برای پی‌گیری مشکل پارکینگ نمایشگاه به سراغ ایرج مصفا معاون اجرایی کمیته حراست نمایشگاه کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) رفتیم. او درباره پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه کتاب به فارس می‌گوید: امسال تنها سه پارکینگ برای نمایشگاه کتاب درنظر گرفته شده که از سمت خیابان قنبر‌زاده، بزرگراه رسالت و خیابان شهید بهشتی است. پارکینگ بزرگراه رسالت از طریق درب‌های ۱۷ و ۱۹ برای ناشرانی است که در طبقه سوم یعنی ناشران دانشگاهی و کمک آموزشی است، پارکینگ ۶ و ۷ برای غرفه‌داران بخش کودک و بخش بین‌الملل و ناشران خارجی و پارکینگ ۱۵ در خیابان قنبر‌زاده ویژه تاکسی‌ها و پست است.

غرفه‌داران هم مشکل پارکینگ دارند

موضوع عدم صدور برچسب برای برخی غرفه‌داران مشکل دیگری بود که با مصفا مطرح کردیم که وی گفت: برای هر غرفه یک کارت پارکینگ درنظر گرفته شده با این حال برخی ناشران با تأیید مدیر بخش چند کارت دریافت کردند و کسانی هم که از این بایت گلایه دارند بیش از حد مجاز تقاضای کارت پارکینگ کرده‌اند.

وی درباره عدم اختصاص پارکینگ به عموم مردم گفت: پارکینگ شماره ۱۵ در خیابان قنبر‌زاده یکی از پارکینگ‌های بزرگ مصلی است که با ظرفیت حدود ۲ هزار خودرو تا دوره‌های گذشته در اختیار نمایشگاه بود، اما امسال به دلیل گود‌برداری تنها حدود یک سوم آن قابل بهره‌برداری است که آن هم در اختیار شرکت پست و تاکسیرانی قرار گرفته است.

تصمیم مسئولان این است که مردم با وسایل عمومی به نمایشگاه بیایند

به گفته مصفا تصمیم مسئولان نمایشگاه این است که مردم با وسایل حمل و نقل عمومی خصوصا مترو و اوتوبوس به نمایشگاه بیایند و در این راستا با هماهنگی شرکت‌ مترو فاصله زمانی حرکت قطار‌ها از خط یک مترو به حداقل زمان ممکن رسیده است. البته روز گذشته بخشی از ظرفیت پارکینگ‌های اختصاصی ناشران و همچنین پارکینگ چهل‌سرا به عموم مردم اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس با بررسی‌های به عمل آمده مسئولان نمایشگاه برنامه خاصی برای تأمین پارکینگ‌ مردم ندارند و بهترین راه برای حل این مشکل را استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیان می‌کنند، این درحالی است که با نگاهی به ظرفیت‌های موجود مصلی شاید به راحتی می‌شد هزاران خودرو را در این مکان جا‌نمایی کرد، همان‌طور که کمتر از یک ماه قبل این اتفاق در نمایشگاه قرآن رخ داد، اما در نمایشگاه کتاب با وجود حجم چند‌برابری مراجعان نسبت به نمایشگاه قرآن هیچ فکری برای پارکینگ نشده و همه درب‌های مصلی به روی مردم بسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول