اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ساخت منازل جدید با بافت کپری در بشاگرد/ نوکپرهایی شیک و مقاوم با کم‌ترین قیمت ممکن+فیلم

یکی از مشکلات اساسی‌ مردم بشاگرد، قیمت بالای مسکن است که برای مرتفع کردن این موضوع، گروه‌های جهادی توانسته‌اند ساخت مسکن در این منطقه را با مصالح بومی سازگار کنند.

ساخت منازل جدید با بافت کپری در بشاگرد/ نوکپرهایی شیک و مقاوم با کم‌ترین قیمت ممکن+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، یکی از مشکلات اساسی مردم این منطقه، گرانی ساخت مسکن با توجه به دوری از مراکز تولید و عرضه مصالح ساختمانی است که هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی را به شدت افزایش داده است.

در سال‌های اخیر و با تردد گروه‌های متعدد جهادی به منطقه، ساخت نوعی از منازل مسکونی با استفاده از بافت بومی سازه‌های کپری توسعه یافته که در ساخت مرکز جدید جهادی عبدالله والی در بشاگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
 


گروه‌های جهادی مدل منازلی با سقف سبک و کپری با طراحی ایرانی و اسلامی آماده کرده‌اند تا به عنوان نمونه و توجیه مردم این نوع مسکن در بشاگرد ساخته شود. 

به گفته گروه‌های عمرانی جهادی در منطقه، هزینه ساخت منزل مسکونی در این سبک جدید با دوام مناسب و با محصولات با کیفیت اکنون متر مربعی ۲ میلیون تومان است که رقم بسیار خوبی در بشاگرد خواهد بود و می‌تواند با سرعت مردم این منطقه را که گرفتار ناتوانی ناشی از پرداخت تسهیلات سنگین بانکی هستند را خانه‌دار کند.

استفاده از چوب درخت نخل با طراحی جدید

سقف منازل جدید در بشاگرد با استفاده از مصالح بومی و چوب درخت نخل به صورت سبک طراحی شده است و آن‌طور که دست‌اندرکاران اجرای این پروژه می‌گویند این سقف به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت آسیب‌دیدگی در سه روز قابل تغییر کامل باشد و حداقل ۱۰ سال ضمانت ساخت خواهد داشت.

خانه ۵۰ متری با دوام فقط با ۱۰۰ میلیون تومان

قیمت تمام شده برای هر متر از نوع منازل جدید حدود ۲میلیون تومان درآمده است البته با بهترین نوع مصالح که از مرکز استان آمده است بنابراین اگر کمی نوع مصالح را تغییر دهیم حتی قیمت تمام شده از این هم پایین تر خواهد آمد لذا یک منزل مسکونی معمولی و ۵۰ متری با بهترین مصالح از زمان کلنگ‌زنی تا بهره‌برداری کامل و جامع حدود ۱۰۰میلیون تومان هزینه برمی‌دارد در حالی این هزینه در روش‌های دیگر تا مرحله سفت‌کاری و قبل از گچ‌کاری و نصب شیرآلات بیش از  ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بر می‌دارد.

این نوکپرها کاری نوین که برای اولین‌بار در مجتمع حاج‌عبدالله والی خمینی‌شهر بشاگرد ساخته شده  به جز صرفه اقتصادی از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول