اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

باباخانی: هدف «هوای نو» شناسایی استعدادهای مغفول کشور است/ نغمه‌پردازان صاحب صنف می‌شوند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: مهرواره هوای نو برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کشور توسط مرکز رشد و نوآوری این سازمان برنامه‌ریزی شد و بناست در زمینه توانمندسازی براساس زیست‌بوم هر منطقه هم اقدام کنیم.

باباخانی: هدف «هوای نو» شناسایی استعدادهای مغفول کشور است/ نغمه‌پردازان صاحب صنف می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور صبح امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، در پنجمین نشست تخصصی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی برگزیده مهرواره هوای نو اظهارداشت: هیأت‌ها، مداحان، شاعران آئینی، نغمه‌پردازان، تشکل‌های دینی، رسانه‌های هیأت، پژوهشگران و محققان هیأت، موسسات فرهنگی هیأت‌های ولو اینکه از جاهای دیگر مجوز داشته باشند، شبکه‌های ساماندهی این مجموعه‌ها مانند هیأت رزمندگان اسلام، جامعه ایمانی مشعر، کانون مداحان و... همگی تحت پوشش و ارتباط با سازمان هیأت و تشکل‌های دینی هستند.

موسسات سازمان تبلیغات را ساماندهی شد

وی با اشاره به اینکه در بدو آغاز کار این سازمان، بررسی وضعیت گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار داشتیم، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۸۰ تا ۹۷، ۵۰ موسسه ذیل خود شامل موسسه تبیان، حوزه هنری، انتشارات سوره مهر، خبرگزاری مهر و بنیاد دعبل را‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کرده بود که با حضور حجت‌الاسلام قمی تصمیم بر این شد تا مسائل و مشکلات مجدداً بازنگری شوند و نهادهایی که ماموریت مشابه دارند، هم‌افزایی شوند و ذیل بنیادهای مختلف مانند بنیاد هدایت، بنیاد سپهر و بنیاد کتاب تجمیع شود. در مجموعه هیأت‌ها نیز تصمیم بر این شد تمام نهادها و شبکه‌های مرتبط با هیأت ذیل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی جمع شوند.

باباخانی با بیان اینکه برای سیاست‌گذاری نیازمند مقدماتی بودیم که اولین گام آن تشکیل یک مغز قوی برای این سازمان بود، افزود: در سازمان هیأت تصمیم بر این شد که شبکه‌های مختلف تشکیل شود تا اقشار و نهادهای مختلف مرتبط با هیأت‌ها در آن عضو شوند.

تشکیل شورای عالی ستایشگری و شورای شبکه هیأت

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه یکی از آفت‌های ما این بود که بزرگان عرصه مداحی و هیأت با سازمان تبلیغات اسلامی ارتباطی نداشتند، افزود: برای حل موضوع تولید محتوا و فکر در سازمان هیأت اندیشکده تشکل‌ها با ریاست دکتر سنگری فعال شد که هم‌اکنون ۳۰۰ مسأله در موضوع هیأت را‌‌‌‌‌‌‌‌ احصا کرده است و در حال کار علمی و پژوهشی پیرامون آن است. برای ارتباط بزرگان عرصه مداحی و هیأت نیز شورای عالی ستایشگری و شورای شبکه هیأت تشکیل شد تا تمام این افراد ذیل آن حضور پیدا کنند.

هدف از برگزاری مهرواره هوای نو

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی رویکردی قرارگاهی دارد و به دنبال تصد‌ی‌گری نیست، افزود: ۳۲ صنف زیر مجموعه این سازمان کنار هم قرار می‌گیرند و شبکه‌های مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد می‌کنند که هدف ما حمایت از آنهاست. مهرواره هوای نو که توسط مرکز رشد و نوآوری این سازمان ایجاد شده است، برای شناسایی تمام استعدادها و ظرفیت‌های سراسر کشور ایجاد شده است که در این مرکز علاوه بر آن توانمندسازی این مجموعه‌ها بر اساس شرایط زیست‌بومی هم در دستورکار است. ذیل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، بنیاد دعبل هم به عنوان مجموعه جامع خدمات فعال شده است که به مجموعه‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی می‌کند که یکی از خدمات اخیر آن ارائه بیمه تکمیلی برای تمام فعالان فرهنگی است.

خواهران در هیأت‌ها مغفول هستند

باباخانی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در گذشته توجه کمتری به خواهران داشت اما این روزها با ایجاد اداره کل بانوان توجه بیشتری به این قشر اثرگذار جامعه در دستورکار دارد، گفت: سازمان هیأت بنا دارد مرکز رشد باقی مراکز رشد کشور باشد و به نهادهای خدمت‌رسان دیگر مانند جامعه ایمانی مشهد و هیأت رزمندگان اسلام خدمت‌رسانی کند. در آینده قطعا با خواهران و بانوان فعال در حوزه هیأت و تشکل‌های دینی جلسه‌ای مجزا خواهیم داشت، زیرا حوزه خواهران در هیأت‌ها مغفول است و بعد از جدی گرفتن حضور آنها در هیأت باید در زمینه تولید محتوا برای آنها هم تلاش کنیم.

نغمه‌پردازان صاحب صنف می‌شوند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور ادامه داد: در حوزه نغمه‌پردازان، متولی خاصی در کشور وجود نداشت. در این حوزه با رویکرد تصدی‌گری وارد شدیم، البته بنا داریم در آینده صنفی برای آنان ایجاد کنیم. برای حمایت از تشکل‌های دینی در استان‌ها رویکرد ما ایجاد شورای شبکه‌ها است تا در همان استان‌ها به کار و خدمت‌رسانی و همچنین هم‌افزایی بپردازند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول