اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

برگزاری کارگاه رفاه اجتماعی دانشگاه‌ها

کارگروه رفاه دانشجویی در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

برگزاری کارگاه رفاه اجتماعی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کارگروه رفاه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب برنامه های شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور با حضور چهل نفر از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مدیران صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در تالار شهید بخارایی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. این کارگروه که به مدت سه ساعت به طول انجامید و ویژه مباحث خوابگاهی بود. در ابتدا گزارش وضعیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها توسط معاون امور دانشجویان صندوق رفاه ارائه و سپس مسائل و مشکلات خوابگاه ها و اسکان دانشجویی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و معاونان دانشجویی دانشگاه ها دیدگاه های خود را در این بخش مطرح کردند و معاونان اداری-مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری و معاون امور دانشجویان صندوق نیز پاسخ  دادند. 

در ادامه مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن تشکر از مشارکت فعال معاونان دانشجویی در این کارگروه، ظرفیت های حمایتی صندوق رفاه از دانشگاه ها در زمینه خوابگاه های دانشجویی را بیان و به استفاده از این ظرفیت ها بویژه ظرفیت بند 7 و 8 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان یک راهکار مناسب و عملیاتی برای ایجاد ظرفیت خوابگاهی توسط دانشگاه ها تأکید کرد.

گنجی سپس ثبت به موقع اطلاعات خوابگاهی دانشگاه ها و ظرفیت ساکنین را به عنوان یک پیش فرض مهم در برنامه ریزی حمایت های صندوق از دانشگاه ها دانست و اهتمام دانشگاه ها را بر این امر خواستار شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه هر قانونی که تصویب می شود برای ذینفعان آن حق ایجاد می شود،بر لزوم پیگیری تحقق کامل حقوق دانشجویان در قوانین موضوعه تأکید و صندوق رفاه دانشجویان را همیار دانشگاه ها در این بخش دانست.
سپس گنجی با بیان برخی از طرح ها و برنامه های صندوق برای کمک به دانشکاه در رفع کمبود ظرفیت خوابگاهی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهی ظرفیتی در زمینه بهبود وضعیت خوابگاه‌ها ایجاد کند، مزایای آن به خود دانشگاه برگردانده خواهد شد. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول