اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تغییر موضع روسیه درباره عضویت توافقی اوکراین در اتحادیه اروپا

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که روسیه موضع خود را درباره چشم‌انداز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تغییر داده است.

تغییر موضع روسیه درباره عضویت توافقی اوکراین در اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه گفت مسکو موضع خود را درباره چشم‌انداز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تغییر داده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری راشاتوی این مقام ارشد روسیه در مصاحبه‌ای تصریح کرد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اکنون نمی‌تواند به عنوان بخشی از هر توافق صلح با اوکراین مطرح باشد.

موضع روسیه تا کنون این بود که از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در آینده نگرن نیست. راشاتودی نوشته این موضوع بعد از مواضع بسیار خصمانه اتحادیه اروپا علیه روسیه در درگیری‌های اخیر در اوکراین تغییر کرده است.

پولیانسکی گفت: «ما تا الان درباره اتحادیه اروپا چندان نگران نبودیم، اما بعد از اظهارات [جوزپ بورل] (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) مبنی بر اینکه "ما باید در این جنگ پیروز شویم" و در نتیجه این واقعیت که اتحادیه اروپا رهبری تحویل سلاح به اوکراین را به عهده دارد، وضعیت تغییر کرده است.»

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: «فکر می‌کنم موضع ما در خصوص اتحادیه اروپا اکنون مثل موضعمان در قبال ناتو است، چون تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد.»

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول