اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الخزعلی به سفیر اسپانیا: عراق نیازی به نیروی خارجی ندارد

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق به سفیر اسپانیا در بغداد گفت که عراق هیچ نیازی به نیروهای آمریکایی و ناتو ندارد.

الخزعلی به سفیر اسپانیا: عراق نیازی به نیروی خارجی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان «پدرو مارتینیس» سفیر اسپانیا در بغداد بود.

شبکه خبری العهد گزارش داد، الخزعلی تصدی این سمَت را به سفیر جدید اسپانیا تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که بتواند در راستای تقویت روابط بغداد-مادرید تلاش کند.

در جریان این دیدار، تحولات سیاسی عراق و تلاشهای صورت گرفته برای تسریع در روند تشکیل کابینه قدرتمند در این کشور بررسی شد.

الخزعلی گفت که کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) از راهکارهای مثبت استقبال می‌کند و مخالف ضربه زدن به منافع عراق است.

در این دیدار، وضعیت نیروهای حاضر در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و عناصر ناتو بررسی شد. الخزعلی تأکید کرد که عراق عملا در برابر گروه تروریستی داعش به پیروزی رسیده است.

وی با بیان اینکه با وجود تهدید امنیتی محدود داعش، نیازی به حضور نیروهای بین‌المللی نیست، گفت که در نتیجه دولت عراق باید بر اساس نیاز عملی به نیروهای امنیتی، توافقات دوجانبه حاصل کند.

سفیر اسپانیا نیز برای تحکیم روابط این کشور با عراق اعلام آمادگی کرد و گفت که امیدوار است عراق بتواند نقش راهبردی خود در منطقه را مجددا ایفا کند.

سفیر اسپانیا همچنین صبح امروز مهمان «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق بود و العامری بار دیگر بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای خارجی در خاک عراق تأکید کرد.

این شخصیت سیاسی عراقی گفت که از ابتدای سال ۲۰۲۲ ادامه حضور هر نیروی خارجی در عراق غیر قانونی بوده و آن‌ها هیچ حقی برای این کار ندارند.

اشاره هادی العامری به این تاریخ به نتایج گفت‌و‌گوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن است که طبق آن قرار بود تمامی نیروهای خارجی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خاک عراق را ترک کنند که البته آمریکا هیچ نیرویی از عراق خارج نکرد و نظامیان خود را با تغییر عنوانشان به نیروهای مستشاری باقی نگه داشت.

رئیس ائتلاف فتح در ادامه سخنان خود روابط عراق و اسپانیا را ریشه‌دار توصیف کرد و گفت که بر بهبود روابط و باز شدن افق‌های جدید برای همکاری بیشتر میان بغداد و مادرید اصرار دارد.

او در بخش دیگر سخنان خود به بن بست سیاسی موجود در عراق بر سر انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت که گروه سیاسی تحت رهبری وی تمامی تلاش خود را برای پایان این وضعیت و تشکیل دولتی که بتواند مسئولیت‌پذیر بوده و کار خدمات‌رسانی به مردم عراق را به خوبی انجام دهد، در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول