اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمبود اجناس و احتکار در شمیرانات گزارش نشده است

فرماندار شمیرانات با تاکید بر نظارت دستگاه های اجرایی بر عدم احتکار کالاها و عدم جابه‌جایی قیمت ها توسط عرضه کنندگان، گفت: هیچ کونه کمبود اجناس مورد مصرف و یا احتکار اقلام مورد نیاز مردم در شهرستان شمیرانات گزارش نشده است.

کمبود اجناس و  احتکار در شمیرانات گزارش نشده است

مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: در شهرستان شمیرانات چیزی تحت عنوان کشتارگاه مرغ و یا انبار مرکزی به آن معنایی که اجناس در آن دپو و در بین فروشگاه ها تقسیم شود نداریم و بیشتر با انبار های مجتمع های تجاری، هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای مواجه هستیم که آن ها هم از انبار های بزرگی برخوردار نیستند.

وی گفت: موضوع ما کمبود اجناس نیست و موضوع اصلی ما نظارت بر عدم احتکار کالاها و عدم جابه‌جایی قیمت ها توسط عرضه کننده می‌باشد که در این مورد در شهرستان تا به حال گزارشی نداشتیم، نه نسبت به کمبود هرگونه از اجناس مورد مصرف و نه نسبت به احتکار اقلام مورد نیاز مردم.

فرماندار شهرستان شمیرانات بیان کرد: دو مساله جزئی در نانوایی‌ها بوده است که برخی از نانوایی هایی که مجوز نداشتند و آرد آزاد دریافت می‌کردند، قیمت نان را افزایش داده بودند که آنها هم با ورود معاونین ما در فرمانداری الحمدلله مرتفع شد و شنبه مراحل قانونی را طی خواهد کرد.

ذاکریان با اشاره به اینکه تامین کالاهای اساسی ما معمولا از شهرستان تهران انجام می‌شود و تا کنون دچار کمبود نبوده ایم گفت: دو روز گذشته جلسه‌ای با مسئولین صمت و تعزیرات و اصناف و جهاد کشاورزی داشتیم که آنجا هم تاکید شد که بازرسی ها و ارزیابی ها در قالب تیم مشترک انجام شود و طرح شهید امانی که قبلا انجام می‌شده اکنون به صورت مستمر در همان قالب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به تعزیرات در تعیین میزان جریمه و نوع تمدید و همچنین زمان اجرای آن اختیاراتی داده شده که آن هم شان نظارت و هم شان بازدارنده بودن جریمه ها را افزایش خواهد داد و دیگر روال آن نیست که گزارش شود و گزارش در شورا مورد بررسی قرار بگیرد و پروسه اداری طولانی طی کند و پس از تشخیص قاضی تعزیرات، همانجا تصمیم اجرایی خواهد شد.

ذاکریان تصریح کرد: قطعا برای اطلاع عموم از تخلف بنر یا کاغذی الصاق می‌شود و نوع تخلف و جریمه در نظر گرفته شده به مردم اطلاع داده می‌شود و پیش بینی ما از این اقدام این است که نظارت ها موثرتر شده و به کاهش تخلفات کمک کند.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه ما در معرض یک جهش و یک تحول برامده از یک نگاه درست و منطقی به نفع مردم هستیم گفت: این تغییر خود به خود هم مقاومت ها و هم پیامدهایی خواهد داشت لذا می دانیم قطعا با آمادگی که دولت دارد با نگاه مثبتی که به نفع مردم به ویژه اقشار محروم جامعه دارد، هیچ آثار مخرب و بلندمدتی برای مردم ندارد. 

وی ادامه داد: خیلی از مردم در خلع اطلاعاتی و ابهام هستند که اینجا وظیفه مسئولین و رسانه ها این است که دست به دست هم بدهند و این مدتی که ممکن است تنش ایجاد شود، تبعات اجتماعی را کم کنیم و قطعا نتایج این طرح به نفع مردم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول