اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع برگزار می‌شود

رییس پژوهشکده حج و زیارت از برگزاری کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، میرزا علی‌زاده ظهر امروز در همایش «بقیع؛ پیونددهنده مذاهب اسلامی» که در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، گفت: این همایش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است که در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از نمادهایی که می‌تواند جهان اسلام و مذاهب اسلامی را به هم پیوند دهد، بقیع است، افزود: یکی از تلاش‌های مقدمه‌ای، ارائه طرح کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع و مطالبه بازسازی آن است.

رییس پژوهشکده حج و زیارت ادامه داد: دیگر فعالیتی که برای برگزاری این کنگره صورت گرفته، طراحی دو وبگاه با عنوان «بقیع» و «جنت‌البقیع» و ایجاد کانال و گروه در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی است.

وی اضافه کرد: تهیه نظام‌نامه موضوعات و اولویت‌های پژوهشی بقیع و بارگذاری آن‌ها در سایت جنت‌البقیع با همکاری انجمن میراث اسلامی فعالیت بعدی برای برگزاری کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع است.

علی‌زاده همچنین اعلام کرد: اولین نشست هم‌اندیشی بقیع‌پژوهان کشور با حضور گروه‌های مختلف نیز در این راستا برگزار شد.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی بقیع‌پژوهی اشاره کرد و گفت: در بستر فضای مجازی نشست هم‌اندیشی «بقیع، نگین تراث اسلامی» با هدف ایجاد یک موج اطلاع‌رسانی به مخاطبان و اهتمام به مسئله بقیع و روشن کردن ابعاد آن برگزار شده است.

رییس پژوهشکده حج و زیارت خاطر نشان کرد: دیگر فعالیت تمهیدی برای برگزاری این کنگره، رونمایی از «ماکت نفیس بقیع» توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از تایید کارشناسان این پژوهشکده بوده است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۳/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول