اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست حماس از پارلمان‌های اسلامی برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پس از بررسی اولیه طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق، حماس از تمام پارلمان‌های عربی و اسلامی خواست که اقدامی مشابه اقدام عراق اتخاذ کنند.

درخواست حماس از پارلمان‌های اسلامی برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی، ظهر امروز (پنجشنبه)، از گام پارلمان عراق برای تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط تقدیر و تشکر کردند.

پارلمان عراق‌ روز گذشته پیش‌نویس قانون «ممنوعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را به صورت اولیه مطرح کرد. طبق گزارش منابع عراقی اکثریت نمایندگان موافق تصویب این طرح هستند.

بنابر گزارش شبکه «المیادین»، حماس امروز درباره این طرح گفت: «تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط بیانگر اصالت مردم عراق و مواضع تاریخی و همیشگی آن‌ها در دفاع از مردم فلسطین است. ما از هر گونه موضع‌گیری علیه عادی‌سازی روابط با دشمن مشترک امتمان که امنیت، ثبات و توانمندی‌های این امت را تهدید می‌کند، استقبال می‌کنیم.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه از تمام پارلمان‌ها در کشورهای عربی و اسلامی خواست که گامی مشابه گام عراق بردارند و برای ممنوعیت هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قوانینی از این دست تصویب کنند.

طبق گزارش شبکه المیادین، جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای از گام پارلمان عراق برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمجید و اعلام کرد: «تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در پارلمان عراق گامی مهم برای مقابله با عادی‌سازی روابط است.»

جهاد اسلامی اضافه کرد: «ما به پارلمان عراق به خاطر این موضع‌گیری درود می‌فرستیم. این موضع در زمانی مهم رخ داد تا ثابت کند آزادگان امت ما در کنار فلسطین و در کنار مقاومت هستند.»

رسانه‌های خبری دیروز گزارش دادند که پیش‌نویس از سوی فراکسیون صدر در پارلمان عراق تهیه شده و بر اساس آن هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی جرم محسوب خواهد شد.

یک مقام پارلمانی عراقی روز گذشته به روزنامه «العربی الجدید» در این خصوص گفت: «یکی از مهم‌ترین بندهای این قانون همان بندی است که بر جرم‌انگاری هر نوع همکاری، تعامل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی -تحت هر فعالیت و عنوانی- با رژیم صهیونیستی تأکید دارد.»

منابع آگاه عراقی خبر دادند که با توجه موافقت اکثریت اعضا با طرح، احتمالا در کمتر از دو ماه دیگر این لایحه تبدیل به قانون شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول