اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مشکلات خوابگاهی دانشگاه ها برطرف شده است

معاون وزیر علوم گفت: در حوزه خوابگاهی با تعمیر و تجهیزاتی که انجام شد، مشکلات تا اندازه ای رفع شد هر چند برخی دانشگاه ها همچنان مشکلاتی دارند.

مشکلات خوابگاهی دانشگاه ها برطرف شده است

‌به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه این سازمان ٨ مأموریت تعریف شده دارد که در این نشست برای آن ٨ کارگروه درنظر گرفته شده است، گفت: بسته به ماموریت هایی که در حوزه معاونت دانشجویی تعریف کرده ایم ٨ کارگروه در ٨ حوزه کامل و مشخص تعریف شده اند که دارای ماموریت هایی هستند که باید پیش ببریم. 

وی افزود: در حال حاضر با چالش هایی در حوزه رفاهی و دانشجویی درگیر هستیم و تصورم این است با اتفاقاتی که در حوزه کالاهای اساسی رخ خواهد داد تا آخر سال با آن درگیر خواهیم بود. 
رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در حوزه خوابگاهی با تعمیر و تجهیزاتی که انجام شد، مشکلات تا اندازه ای رفع شد هر چند برخی دانشگاه ها همچنان مشکلاتی دارند. 
وی به حوزه وام های دانشجویی اشاره  کرد و گفت: از مباحث دیگری که دانشگاه ها با آن مواجه هستند وام مسکن  گروهی است، دومین موضوع مهم مباحث و چالش های حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی است که باید بحث و بررسی شود. 

وی به چالش های حوزه سلامت دانشجویی اشاره کرد و گفت: طی ٢ سال گذشته تغییرات اساسی در دانشگاه رخ داده است. دانشجو ٢ سال غایب بوده و تجربه حضوری دانشگاه را ندارد که باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد. داداش پور افزود: سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه وزارت علوم مبلغی را به دانشگاه‌ها اختصاص داده‌اند. گاهی در انتقال منابع دچار چالش می‌شویم. ساختار و سازوکار باید به خوبی پرداخت شود.

وی در ادامه به ساختار سازمان امور دانشجویان اشاره کرد و گفت: قبلاً این بحث مطرح بود که آیا معاونت های دانشجویی دانشگاه ها همان معاونت دانشجویی باقی بمانند و در مجموعه سازمان امور دانشجویان مجدد بازتعریف شوند یا به مراکز خدمات دانشجویی تبدیل شوند که این خود نکته کلیدی مهمی است، این موضوع قبلاً مطرح شده بود و وزیر قبلی ۵ دانشگاه پایلوت را برای این کار درنظر گرفته بود که سازمان امور دانشجویان تشکیل شود اما کرونا باعث شد که در این مورد خیلی هم تجربه نداشته باشیم. 

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه تأکید کرد که این برنامه برای معاونت‌های دانشجویی بسیار اهمیت دارد و با استفاده از آن می‌توانیم انتظارات دانشجویان را تا پنج سال آینده با مشکل کمتری برطرف کنیم. برنامه هفت ساله توسعه برنامه کلی است که باید از ظرفیت آن استفاده کامل کرد.

داداش پور خاطر نشان کرد: حوزه مشاوره، سلامت و کاهش جمعیت خانوارها اختلاف بین نسل‌ها را به وجود آورده و ارتباطات بین خانوادگی را کاهش داده و انتقال فرهنگ رخ نداده است. این دانشجوها به داخل دانشگاه منتقل شده‌اند و بر همین اساس مسئولیت معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها چندین برابر شده است. باید به سمت پیشگیری پیش رویم و سلامت دانشجوها محور اصلی کار ما باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول