اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد در سال‌های گذشته ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است

نماینده فریمان در مجلس گفت: توزیع رانتی که از مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد در این چند سال وجود داشته، عددی بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است.

مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد در سال‌های گذشته ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان و سرخس در مجلس در نشست حزب نسل نو در مورد تخصیص ارز ترجیحی گفت: طی این چند سال در موضوع حذف ارز ترجیحی، مسیر را به اشتباه رفتیم. توزیع رانتی که از مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد در این چند سال بوده، عددی بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است. 

وی افزود: وقتی دولت اقدام به حذف ارز ترجیحی می‌کند، قطعا عده ای ذی‌نفع شکایت می کنند، اینها با شبکه ها و جریاناتی که در دست دارند قطعا فضاسازی هایی خواهند کرد تا تداوم مسیر قبلی حفظ شود. این تداوم مسیر قبلی قطعا ما را به پرتگاه های سقوط چندین برابر خواهند رساند. 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: آنچه که امروز نیاز است مردمی سازی و تبیین و استفاده از ظرفیت های مردمی و نخبگانی است و حذف ارز ترجیحی  از جمله موضوعاتی است که ۹۰ درصد اقتصاددان ها از آن حمایت می‌کنند و دغدغه کنونی نظارت است. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه دستگاه های نظارتی کم نداریم، بیان داشت: طبق آمار ۱۶ دستگاه نظارتی داریم، اما آیا کارکرد نظارت بر حوزه قیمت ها و بازار، کنترل و تنظیم بازار الزاما دستوری رخ میدهد؟یا نیازمند آن است که اتحادیه و صنوف و تشکل ها و مجامع منتخبین حوزه های تولیدی نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند، باید نظارت ها مردمی باشد. 

این نماینده مجلس ضمن با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بیان داشت: حرکت و مسیر گام دوم تبیین یک مسیر نو برای نسل جدید است، انقلاب ما انقلاب معطوف به یک نسل و یک جریان و یک گروه خاص نبوده و نیست، ما باید آرمان های انقلاب را برای نسل های جدید که انقلاب را ندیده اند بازخوانی کنیم و با انتقال تجربه به سمت اهداف تعیین شده در گام دوم حرکت کنیم.

وی افزود: انقلاب ما مبتنی بر اصول دینی ، مبانی اخلاقی و رعایت آرمان هایی بود که برایشان صدها هزار شهید دادیم، این هم وظیفه ماست که انقلاب را معطوف به یک گروه خاصی کنیم که در صورتی که خطایی از آن گروه سر زد آن را به پای همه انقلاب و دین بندازیم.

قاضی زاده هاشمی ضمن اشاره به لزوم جذب نخبگان دانشگاهی، اظهار داشت: نخبگان دانشگاهی نیازمند توجه هستند، نیازمند جذب حداکثری هستند، نیازمند این هستند که جریان انقلابی به آن ها روی خوش نشان دهند. متاسفانه شاهد آن بودیم که برخی با شعار عدالتخواهی خدشه هایی به گروه های مختلف نخبگان وارد می کنند در قضیه حمله به پزشکان به بهانه عدالت اجتماعی دیدیم که نهایتا منجر به مهاجرت تعداد چشمگیری از پزشکان در ایام کرونا تا به امروز شد.

وی افزود: نیمی از دارندگان مدال المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی امروز به خارج از کشورمهاجرت کرده اند یا میل به مهاجرت دارند که این اتفاق ناشی از وجود گروه های ضد نخبگی در جامعه است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به فضای مجازی تصریح کرد: امروز مردم ما به لطف فضای مجازی هر کدامشان یک رسانه هستند ، در این فضا  ما نیازمند آموزش و افزایش سواد رسانه ای هستیم، نیازمند تولید محتوای دقیق هستیم تا بتوانیم دربرابر فضاسازی ها، جریان سازی ها و شایعات بایستیم. امروز وظیفه همه ماست که که در این فضا فعالیت ویژه داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم به فرهنگ مردمی سازی این فضا کمک کنیم، همان فرهنگی که مورد تاکید مقام معطم رهبری در موضوع جهاد تبیین بود.

نماینده فریمان در مجلس ضمن اشاره به لزوم تغییر و تحول مدیران میانی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ما در این حوزه تصویب قانون منع بکارگیری بازنشتگان بود که 7800 نفر که شامل 1315 مقام بود پس از اجرای این قانون جابجا شدند. هدف از سرکار آمدن نسل جدید این نیست که عده ای جوان 20 ساله  بی تجربه در دولت قرار گیرند، ما  در عرصه اداره کشور قائل به تغییر بین  نسلی هستیم یعنی به عنوان مثال به جای یک نیروی 35 ساله یک نیروی 25 ساله قرار گیرد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: سیاست انتصاب مدیران آسانسوری که پله های تجربه و آموزش را طی نکرده اند آسیب امروز در جوانگرایی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول