اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر روابط نزدیک واشنگتن و تایپه، اما گفت که کشورش از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

واشنگتن: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن کاملاً آماده است تا در بازسازی اوکراین مشارکت کند.

پرایس طی نشست خبری شامگاه چهارشنبه در پاسخ به سوالی در مورد نگرش واشنگتن نسبت به برنامه‌های بانک سرمایه گذاری اروپا برای کمک به بازسازی اوکراین توضیح داد: «این چیزی است که ما کاملا آماده مشارکت در آن هستیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، مقامات اوکراینی خسارات وارده به اقتصاد ملی این کشور از عملیات ویژه نظامی روسیه را ۶۰۰ میلیارد دلار تخمین می‌زنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت موضع آمریکا در قبال تایوان بدون تغییر باقی می‌ماند.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره افزایش تنش‌ها بین چین و تایوان، تاکید کرد که واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند و به سیاست چین واحد پایبند است.

بر اساس این گزارش، وی در این‌باره توضیح داد: «مایلم تاکید کنم که ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم و به سیاست چین واحد متعهد هستیم. سیاست واشنگتن در قبال این جزیره تغییر نکرده است».

به نوشته ریانووستی، این دیپلمات آمریکایی در عین حال یادآور شد که آمریکا و تایوان «روابط نزدیک و قوی» دارند که عمدتا بر اساس منافع متقابل در حفظ امنیت در منطقه آسیا است.

پیش از این، ارتش چین اعلام کرده بود رزمایش نظامی جدیدی را نزدیک تایوان با هدف بهبود عملیات رزمی مشترک نیروهای مسلح این کشور برگزار کرده است. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول