اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور نوجوانان ایرانی در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد آسیا

مسؤول کمیته فنی تیم ملی کشتی آزاد با اعلام اینکه مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان آسیا انتهای خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با برگزاری اردوهای آماده‌سازی نوجوانان کشورمان خوش بدرخشند.

حضور نوجوانان ایرانی در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد آسیا

 مجید ترکان در آئین اختتامیه نخستین دوره از مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: موحد یکی از نوابغ کشتی کشور بوده و باعث افتخار همه مازندرانی‌ها است، پس همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با پرورش نسل جدید کشتی، آینده این رشته ورزشی کشورمان را بیمه کنیم.

وی با اشاره با اینکه بهمن ماه سال گذشته مسابقات قهرمان نوجوانان کشور برگزار شد و استعدادهای ورزشی را سه مرحله به اردو فراخواندیم، افزود: کشتی‌گیران در سه مرحله اردوی آماده‌سازی محک زده شدند و و هدف‌مان این بود تا کشتی‌گیران در شرایط مسابقه قرار گیرند.

مسؤول کمیته فنی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشور با توجه به رشد کشتی‌گیران نوجوان، بحث رشد جسمانی و افزایش وزن برای ارتقا به اوزان بالاتر باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در این مسابقات نیز برخی ورزشکاران یک وزن بالاتر کشتی گرفتند و فدراسیون کشتی با کاهش وزن شدید ورزشکاران مخالف است.

این مسؤول با اعلام اینکه جام بین‌المللی عبدالله موحد در آمل از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار بود و کشتی‌های فنی و تکنیکی زیادی را مشاهده کردیم، بیان کرد: شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی سطح تجربه و آمادگی کشتی‌گیران را افزایش می‌دهد البته نخستین مسابقه برون‌مرزی ۱۰ روز پس از این مسابقات است که قرار بود به میزبانی کشور ترکیه برگزار شود ولی این کشور انصراف از میزبانی را اعلام کرد.

ترکان با اعلام اینکه منتظر بودیم تیم‌های خارجی زیادی در جام عبدالله موحد اعلام آمادگی کنند، تصریح کرد: ولی برخی کشورها با دلایل مختلف نتوانستند حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا زمان برگزاری مسابقات آسیایی و فرصت باقیمانده تورنمت خوبی داشته باشیم تا ورزشکاران بتوانند با آمادگی کامل محک خوبی زده شوند، ادامه داد: نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان به میزبانی آمل به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و تا زمان برگزاری مسابقات آسیایی بحث وزن و امکان مسابقات برون مرزی مورد توجه است و از فاکتورهای انتخاب نفرات نهایی تیم ملی به حساب می‌آید.

عضو کمیته فنی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان آسیا انتهای خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، افزود: نفرات اول تا سوم تورنمنت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند هرچند نگاه اصلی ما پشتوانه‌سازی است البته این افراد در آینده به اردوی تیم ملی جوانان دعوت می‌شوند.

این مسؤول بیان کرد: مسابقات فرصت بسیار مناسبی برای استعدادیابی است و جدای از نفرات منتخب، افراد مستعد شناسایی و به اردوهای آماده‌سازی دعوت می‌شوند.

ترکان با اعلام اینکه در همه رشته‌ها بحث پایه و فندانسیون بسیار مهم است و برای اینکه در آینده کشتی کشورمان به دستاوردهای بزرگ برسد باید به رده سنی پایه اهمیت فراوان داده شود، گفت: نگاه حرفه‌ای به رده سنی پایه نیازمند است تا نوجوانان در آینده به عنوان ویترین تیم ملی بزرگسالان در میادین جهانی و المپیک مدال‌آور باشند.

با برنامه منظم نگاه ویژه به نوجوانان شود

محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران گفت: رده پایه تیم ملی کشتی آزاد آینده‌سازان بزرگسالان کشور هستند و باید با برنامه منظم نگاه ویژه به نوجوانان و تربیت آنها برای ورزش کشور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: رده سنی پایه همیشه از ارزش و اهمیت ویژه در رشته‌های ورزشی برخوردار هستند و به عنوان فندانسیون رده‌های بالاتر محسوب می‌شوند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران با اعلام اینکه میزبانی شایسته و خوبی را در استان مازندران و شهرستان آمل شاهد بودیم، افزود: کشتی‌گیران نوجوان کشورمان مقابل حریفان داخلی و خارجی کشتی‌های زیبا، فنی و تکنیکی را به نمایش گذاشتند و این مهم باعث تربیت آینده‌سازان حرفه‌ای در رده‌ بزرگسالان است.

وی با بیان اینکه باید به رده‌های پایه توجه ویژه شود، تصریح کرد: ستاره‌های کشتی کشورمان در آینده نه چندان دور در اختیار نوجوانان امروز است و حضور ورزشکاران در این مسابقات بین‌المللی می‌تواند به تجربه و شجاعت آنها افزوده شود.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران ادامه داد: هدف‌مان از این مسابقات استعدادیابی و شناسایی نفرات برتر است، افرادی که می‌توانند در آینده کشتی دنیا بدرخشند به شرط آن که خوب آنها را حمایت کرده، برای‌شان برنامه‌ریزی کنیم و کشتی‌های خوب و فنی را تدارک ببینیم.

کاوه با اشاره به لغو شدن مسابقات کشتی آزاد نوجوانان آسیا به میزبانی کشور ترکیه، افزود: ترکیه از میزبانی در این رویداد انصراف داد البته سعی داریم یک تورنمنت خوب دیگر را در برنامه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی ما فقط برای آماده‌سازی رده نوجوانان نیست، یادآور شد: بلکه امیدواریم بتوانیم تیم ملی کشتی آزاد جوانان را آماده کرده و در آینده به مسؤولان تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان تحویل دهیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد کشورمان با اعلام اینکه همیشه به اعضای کادر فنی توصیه می‌کنم که برای آینده کشتی برنامه‌ریزی منظم داشته باشند، تصریح کرد: باید همیشه در هر کاری با برنامه حرکت کنیم، اگر کشتی‌گیران به هر مسابقات داخلی یا برون‌مرزی اعزام می‌شوند باید به عنوان استعداد اعزام داشته باشیم و با سلامت نوجوانان و جوانان را به سمت بزرگسالان سوق دهیم.

این مسؤول گفت: دو مسابقه مهم کشتی آزاد رده نوجوانان به عنوان مسابقات آسیایی در تیر ماه امسال و مسابقات جهانی در مرداد را پیش رو داریم و بسیار خوب است تا با شناسایی استعدادها دو تیم را برای رقابت‌ها مهیا کرده و هر کدام را به یکی از رویدادها اعزام کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول