اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

چرا سازمان دانش‌آموزی ایجاد شد؟

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: هدف از تشکیل سازمان دانش‌آموزی، تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، خودباوری فرهنگی، ترویج روحیه تعاون و همکاری و نیکوکاری است.

چرا سازمان دانش‌آموزی ایجاد شد؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اساسنامه سازمان دانش‌آموزی روز 21 اردیبهشت 1378 در 14 ماده و 7 تبصره در جلسه 441 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه‌های‌ اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، سازمانی عمومی و غیر دولتی با عنوان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و با‌ مقررات خاص، تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تشکیل ‌شد.

هدف از تشکیل سازمان دانش‌آموزی، تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، خودباوری فرهنگی، ترویج روحیه تعاون و همکاری، نیکوکاری، نوع دوستی و مشارکت در ارتباط های بین‌المللی است.

عباس باستانی رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در خصوص سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی به خبرنگار فارس گفت: سه محور «تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان»، «خبرگزاری دانش‌آموزی پانا» و «مجلس دانش‌آموزی» به‌عنوان اصلی‌ترین حوزه‌های مأموریتی سازمان دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه تشکیلات دانش‌آموزی در راستای فعالیت‌های پیگیر، مستمر و بلند مدت پرورشی در سال ۱۳۷۲ ایجاد شد، افزود: منظور از تشکیلات دانش آموزی پیشتازان تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه با اهداف مشترک است که برای رسیدن به این اهداف، تشکیل گروه داده‌اند و هر یک از اعضای گروه با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است، با نظارت مربی راهنما و آموزش راهبری یاور مربی، وظایف مشخصی را بر عهده دارند و برای رسیدن به اهداف گروه، همکاری و تلاش می‌کنند.

باستانی اضافه کرد: تشکیل گروه می‌تواند به تقویت توانمندی‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان و توانمند کردن هر یک از اعضای گروه برای بهتر زندگی کردن و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های جسمی، فکری، اجتماعی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های گروهی موثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه «بازمهندسی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان» از مهرماه ۱۴۰۰ مبتنی بر اسناد بالا دستی چون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست‌های تحولی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموز محوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی انجام شد، گفت: این بازمهندسی با نگاه به تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی دانش‌آموز و تحقق تمدن نوین اسلامی، طراحی و تدوین شده و از حیث اصول، سیاست‌های اجرایی، نمادها، نشان‌ها، سرفصل‌ها و محتوای آموزشی مورد بازنگری جدی و دقیق قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول