اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اسناد کاغذی ۹۷ درصد عرصه‌های ملی در کشور صادر شده است

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور از صدور ۹۷ درصد اسناد کاغذی عرصه‌های ملی در کشور خبر داد.

اسناد کاغذی ۹۷ درصد عرصه‌های ملی در کشور صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه استان کردستان صدور اسناد اراضی کشاورزی را جزو برنامه‌های مهم دستگاه قضا در سال جاری عنوان و اظهار کرد: در این راستا کشاورزان باید پیشگام باشند و صدور اسناد کشاورزی محور تقاضا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی با چالش زیادی مواجه است، گفت: قوانین منع خردشدن اراضی کشاورزی از قوانین دادگستری است.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور عملکرد شورای قضایی استان را در حوزه منابع طبیعی ( بخش کشاورزی) مطلوب ارزیابی کرد و یادآورشد: ثبت مالکیت اراضی بدون هویت بسیاری دعاوی را حل و فصل می‌کند.

بابایی با اشاره به اینکه مالکیت  ۹۸ درصد عرصه‌های ملی به نفع دولت تسخیر شده است، افزود: بیشتر زمین خواری‌ها مربوط به جنگل‌ها و عرصه‌های ملی بوده و حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی دوره ریاست دستگاه قضا را دوره تحول و تعالی دانست و ادامه داد: خدمت به مردم و در بطن مردم بودن و برداشتن حصارها میان مردم از راهبردهای آقای محسنی اژه‌ای است.

معاون قوه قضائیه بر احترام شخصیت زندانیان، توجه به خانواده آنها و منع بازداشت کوتاه را از تاکیدات رئیس قوه قضاییه دانست و بیان کرد: ارایه خدمت به مردم و وجهه مردمی داشتن  و حضور در مساجد به منظور حل مشکلات مردم از سیاست‌های دستگاه قضا است.

بابایی ثبت اسناد روستایی به ویژه مناطق حاشیه شهر و صدور مالکیت حاشیه شهر و تعیین املاک اوقافی را اولویت و هدف سفر به استان عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول