اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

معاون وزیر راه: مقاوم سازی بافت تاریخی یزد اعتبار ملی می‌خواهد

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان این که بهسازی و مقاوم سازی بافت تاریخی یزد نیازمند اعتبارات ملی است، گفت: استان یزد جزو سه استان اول کشور در زمینه اقدام ملی مسکن است ولی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی بناها وضعیت خوبی ندارد.

معاون وزیر راه: مقاوم سازی بافت تاریخی یزد اعتبار ملی می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان، نبود مسکن را یکی از مهمترین موانع ازدواج در کشور دانست و اظهار کرد: سهم حمل و نقل در سبد هزینه خانوارهای کل کشور  ۱۱ درصد و در شهرهای بزرگ بالغ بر ۵۰ درصد است.

وی با بیان این‌که در استان یزد ۱۰۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی ثبت‌نام کردند، گفت: استان یزد جزو سه استان اول کشور در زمینه اقدام ملی مسکن است ولی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی بناها وضعیت خوبی ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این‌که بیش از ۸۰ درصد بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد به مقاوم سازی نیاز دارد، ادامه دارد: بافت حاشیه‌ای و تاریخی یزد سهم زیادی در زمینه بازآفرینی شهری دارد که به آن پرداخته نشده است.

آئینی با بیان این‌که پهنه استان یزد در برابر زلزله مقاوم نیست و این موضوع باید در دستور کار جدی قرار گیرد، تصریح کرد: برای مقاوم سازی و بهسازی بافت جهانی و یک‌هزار هکتاری استان یزد نیاز به اعتبار و بودجه است که این موضوع در شورای پول و اعتبار پیگیری می‌شود.

وی در پایان این مراسم از زحمات رضا یادگاریان به عنوان مدیرکل سابق راه و شهرسازی یزد تقدیر و احسان خواجه رضایی را به عنوان مدیرکل جدید این اداره در استان یزد منصوب و معرفی کرد.

انتهای پیام/الف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول