اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا در مراکش نشست به اصطلاح مبارزه با داعش ترتیب داد

نشست ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه علیه داعش امروز با حضور نمایندگانی از 83 کشور جهان در شهر مراکش مغرب آغاز به کار کرده است.

آمریکا در مراکش نشست به اصطلاح مبارزه با داعش ترتیب داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، نشست ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از بیش از ۸۰ کشور از جمله امارات در شهر مراکش در کشور مغرب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری عربی مغرب، در این رویداد بین المللی که برای اولین بار در آفریقا به ویژه در شهر مراکش برگزار می‌شود و سازمان‌های بین المللی نیز در آن شرکت خواهند کرد، راه‌های مقابله با تهدیدهای ناشی از انتقال داعش به قاره آفریقا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این خبرگزاری آورده است: انتظار می‌رود این نشست فرصتی را برای تمرکز بر چالش‌های امنیتی پیش روی این قاره، به ویژه منطقه ساحل فراهم کند، بخصوص با توجه به تنش‌ها و درگیری‌های قومی که در برخی از مناطق آفریقا وجود دارد و داعش می‌تواند از آن بهره‌برداری کند تا این مناطق را به نقطه شروع جدیدی برای عملیات تروریستی و انتشار افکار افراطی تبدیل کند.

به گفته همین منبع، نشست مذکور فرصتی برای بحث در مورد راه‌های اقدام مشترک در مقابله با تهدیدهای تروریستی در همه اشکال آن و همچنین تقویت استراتژی‌ها و توانایی‌های امنیتی کشورهای قاره به منظور تضعیف قدرت داعش و شکست آن فراهم می‌کند.

در همین حال مغرب و آمریکا قرار است در ژوئن آینده رزمایش شیر آفریقایی را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی همکاری‌های نظامی بین دو کشور برگزار کنند.

به گفته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در ماه ژوئیه هم، شهر مراکش مغرب میزبان مجمع اقتصادی آفریقایی-آمریکایی خواهد بود  که این همکاری، گواه غنای روابط دوجانبه است.

در سال ۲۰۱۴ ائتلاف بین المللی علیه داعش به فرماندهی آمریکا و متشکل از ۸۳ کشور تشکیل شد که همگی متعهد به تضعیف و شکست داعش بودند؛ اما عملا در سوریه و عراق که اقدام جدی برا مبارزه با تروریسم انجام نداده و صرفا با اشغال این کشورها منابع آنها را به غارت برده و ناامنی ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول