اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی‌کند/ ضرورت اقناع افکار عمومی

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه همزمان با ارائه توضیحات لازم از ناحیه رئیس‌جمهور، یارانه‌های ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب مردم واریز شده، گفت: قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی‌کند.

قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی‌کند/ ضرورت اقناع افکار عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز  در شورای اداری استان، اظهار داشت: دولت مردمی ایران قوی که تحول‌گرایی را از شعارهای اصلی خود از بدو شروع به کار قرار داده، سند تحولی را با استفاده از نظر نخبگان و اهل فن تدوین نموده که این سند در حقیقت برنامه، خط مشی و نقشه راه دولت در اجرای برنامه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه دولت، صادق‌الوعد است و خلف وعده نمی‌کند، تصریح کرد: دولت تمام مسائل کشور را از دو منظر چالش‌ها و ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار داده و ۳۷ چالش مهم را در این سند اولویت‌بندی کرده است.

تبیین ۴ رکن گفتمان دولت

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: گفتمان دولت سیزدهم بر چهار رکن عدالت‌محوری، مردم‌پایه، دانش‌بنیان و خانواده محوری بنا شده و ایده اصلی در تدوین سند تحول دولت، تولید ملی و سبک زندگی است.

قناعت با تأکید بر اینکه از محورهای اساسی و مهم در این سند، تحول در اقتصاد کشور است، گفت: این تحولات در ۵ حوزه تحول و اصلاحات عمیق در نظام پرداخت و تخصیص یارانه ها، تحول و اصلاحات عمیق در ساختار بودجه‌ریزی کشور، تحول و اصلاحات عمیق در تجارت و ترانزیت و حمل و نقل، تحول و اصلاحات عمیق در تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال و نیز تحول و اصلاحات عمیق درغرب‌زدایی و توجه به اقشار ضعیف برنامه‌ریزی شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است.

حذف یارانه نداریم

وی با اشاره به اقدام دولت مبنی بر اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، متذکر شد: در این طرح، حذف یارانه‌ها را نداریم بلکه اصلاح شرایط موجود، ضد فقر و ضد تورم است و با اجرای این طرح در چهار قلم کالا و برخی اقلام با واسطه گرانی و نابسامانی موقتی را خواهیم داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اقدام شجاعانه دولت مبنی بر ورود به اجرای این طرح، گفت: این طرح در راستای منافع و مصالح نظام اجرا می‌شود چراکه از ابتدای انقلاب تاکنون با همه سوبسیدهایی که پرداخت شده باز هم گرانی کنترل نشده و ۸۵ درصد یارانه ها با خروج از ریل اصلی، اصلاً به سفره مردم نرسیده است.

یارانه‌هایی که به جیب وارد کننده می‌رود

قناعت متذکر شد: در تمام دنیا یارانه به تولید کننده، مصرف‌کننده یا زنجیره وسط این دو پرداخت می‌شود در حالی که ما یارانه را به وارد کننده می‌پردازیم و عملاً نفع یارانه‌های پرداختی ما برای مردم کشورهایی است که  از تولیدات ماکارانی و آرد داخلی ایران استفاده می‌کنند.

وی قانون، عقل و منطق و نیز مبارزه با فقر را از الزامات اجرای این طرح در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون، دولت مکلف است سیاست ارز ترجیحی را در بودجه سال ۱۴۰۱ بدون هیچگونه افزایش قیمتی متناسب با شهریور ۱۴۰۰ ساماندهی کند.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: هزینه تولید هر کیلو آرد برای دولت ۱۳ هزار تومان است و این آرد با قیمتی کمتر در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد حال آن که این آرد در مرزها قیمتی بسیار بیشتر دارد لذا برای خروج آن از چرخه مصرف، قاچاق آرد و عرضه آن در کشورهای ازبکستان، ترکیه، پاکستان را شاهد هستیم.

پرداخت ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه در سال ۱۴۰۰

قناعت ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده در حالی که فقرزدایی نشده لذا دولت با سیاست محوری فقرزدایی اصلاح شیوه پرداخت یارانه را در دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح، کاری بسیار سنگین و سخت است، گفت:در اجرای این طرح، سه اصل اجماع بین مسئولان نظام در سطح ملی، اقناع افکار عمومی و نخبگان و حمایت از منافع مردم به ویژه اقشار محروم مدنظر قرار دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: اجرای این طرح به نفع اقتصاد ملی است لذا همه باید کمک کنیم تا طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها به نحو شایسته‌ای به نتیجه برسد.

تلاش دولت برای بهبود معیشت و اقتصاد مردم

قناعت با تأکید بر اینکه دولت با اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، درصدد است معیشت و اقتصاد مردم را بهبود ببخشد، متذکر شد: وظیفه همه ما تبیین درست و واقعی طرح و اجرای دقیق آن است.

وی با اشاره به اینکه اقناع‌سازی افکار عمومی، وظیفه همه ماست، متذکر شد: همه باید با ارائه دلایل و ضرورت‌های اجرای این طرح و پیامدهای نامطلوب عدم اجرای آن را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بر هم‌افزایی دستگاه‌ها در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خط مقدم این جبهه قرار دارند و امورات با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی دنبال می‌شود.

قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی‌کند

قناعت با تأکید بر اینکه همزمان با ارائه توضیحات لازم از ناحیه رئیس‌جمهور، یارانه‌های ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب مردم واریز شده، اظهار داشت: قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی‌کند.

وی مطرح کرد: با نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ها، به محض کشیدن کارت توسط مشتری یارانه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هر تغییری با مقاومت همراه است، گفت: بخشی از این مقاومت که به خاطر نگرانی‌هاست، کاملاً طبیعی است اما بخشی هم به جهت تلاش دلالان و واسطه‌ها که منجر به تشویش مردم می‌شود، غیر طبیعی است و باید مدیریت شود.

قناعت ادامه داد: در ابتدای شروع به کار دولت که تورم ۴۰ درصدی را شاهد بودیم، پیش‌بینی بر این بود که این تورم به ۶۰ درصد برسد اما خوشبختانه با کاهش مواجه بوده و به ۳۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول