اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها؛ نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها و مردم

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اصل بسیار مهم در اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، منافع نظام و کشور است.

اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها؛ نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها و مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در سی و سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان در محل سازمان جهاد کشاورزی و رصد اقدامات این مجموعه در راستای مدیریت شرایط موجود، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح رساندن یارانه‌ها به گروه‌های هدف است.

وی بیان داشت: در تمام کشورهای دنیا، یارانه را به تولید کننده یا به مصرف‌کننده می‌دهند اما در ایران، این یارانه به وارد کننده اعطا می‌شود و اعطای یارانه به وارد کننده، سبب شده این اعتبار از مسیر اصلی خارج شده و به جامعه هدف نرسد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ار ابتدای انقلاب تاکنون، هر ساله شاهد افزایش یارانه‌ها هستیم اما یک سوم یا یک چهارم این اعتبارات به سفره‌های مردم می‌آید و بقیه از ریل خارج می‌شود.

قناعت متذکر شد: با این شیوه پرداخت یارانه، فقیر هر روز فقیرتر شده و سرمایه‌دار در حال سرمایه‌دارتر شدن است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دولت‌ها به این مهم واقف بوده‌اند، اما شهامت ورود به تغییر آن را نداشته‌اند، گفت: این موضوع یک بار در شورای دهم مطرح و اجرا شد اما در دیگر دولت‌ها، ورودی به این مسئله رقم نخورده است.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: آیت‌الله «رئیسی» علی‌رغم دلسوزی‌های حامیان و تذکراتی که در راستای منع ورود ایشان به این مسئله در شرایط فعلی داده‌اند، خیلی مخلصانه و صرفاً به جهت حفظ منافع نظام و کشور به اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدام کرده است.

قناعت خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ - ۱۲ میلیون نفر از شهروندان در ۱۰ - ۱۵ کشور اطراف همچون گرجستان، ترکیه، عراق و غیره از یارانه‌های پرداختی ما منتفع می‌شوند و این یارانه در قالب تولیداتی مثل ماکارانی یا به شکل قاچاق آرد از مرزهای کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم کالای قاچاق ضبط شده در سال گذشته ۲۵۰ هزار تن بوده، تصریح کرد: بیش از این حجم کالا از مرزهای کشور خارج شده و به این ترتیب سوبسیدها از دست می‌روند.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: رسیدن این یارانه به مصرف‌کننده واقعی در قالب اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و همراهی مردم را می‌طلبد.

قناعت ضمن تشکر از کارکنان جهادکشاورزی و قابل تقدیر خواندن اقدامات در راستای مدیریت شرایط موجود و تنظیم بازار، افزود: آنچه در شرایط موجود مهم است، پر بودن انبارها از اقلام و کالاهای اساسی، تنظیم بازار و نیز نظارت‌های کافی بر مبادی تولید، توزیع و عرضه است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی هرچه بیشتر حوزه‌ها و کار تیمی کردن، می‌توانیم طرح را به خوبی در استان اجرا کنیم و هماهنگی هر چه بیشتر ما به نفع استان است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول