اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

کمک ۲۲۶۰ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد استان تهران در سال گذشته /اجرای طرح شناسایی فقر مطلق در استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کل کمک های مردمی در قالب های مختلف به این نهاد در استان تهران ۲۲۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است،از اجرای طرح فقر مطلق در استان تهران از ابتدای سال جاری خبر داد.

کمک ۲۲۶۰ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد استان تهران در سال گذشته /اجرای طرح شناسایی

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری با اشاره به برنامه های این نهاد،گفت:۱۲۰ نوع خدمت به مدجویان ارائه می شود:۷۸ هزارو ۷۴۸ خانواده در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند.

وی ادامه داد:۱.۸۳ صدم درصد از مردم استان تهران مورد حمایت کمیته امداد قزار دارند و در مجموع بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به طرح اطعام مهدوی در استان تهران،ابراز داشت:۲۳۴ آشپزخانه فعال بودند؛به طوری ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار پرس غذا برای نیازمندان تهیه شد‌.

پرپنچی از هزینه ۲۷۹ میلیاردتومانی انجام شده در طرح اطعام مهدوی خبر داد و افزود:یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری ساده به نیازمندان ارائه شد؛ضمن اینکه ۲۲۰ هزار سبد کالا بین نیازمندان توزیع شد.

وی از فعالیت ۹۱۵ مرکز نیکوکاری در استان تهران خبر داد و گفت:مستمری۲۲ درصد رشد داشته است؛به طوری که یک نفر مدد جو ،۴۵۰ هزار تومان،دو نفر ۶۰۰هزار تومان،۳ نفر ۸۴۰ هزار تومان ،۴ نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۵ نفره به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان مستمری پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۵۴۱۰ یتیم،۱۶۰۶۸ خانواده محسنین دادیم،بیان داشت:حدود ۹۰ هزار حامی در استان تهران از این تعداد کودک حمایت می کنند.

وی با اشاره به جمع آوری زکات در عقد فطر،تصریح کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان فطریه جمع آوری شده است و پیش بینی می کنیم ۲۵ میلیارد تومان فطریه جمع آوری می شود.

پرپنچی با بیان اینکه به ایتام و محسنین ماهانه ۷۵۰ هزار تومان پرداخت می شود،افزود:برای ۱۵ هزار و ۴۰۳ خانواده اشتغال ایجاد شده است؛به طوری که ۲۲۲۳ فقره وام اشتغال اعطا شده است.

وی از مشارکت سپاه برای ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با همکاری کمیته امداد خبر داد و متذکر شد:۲۳۸۳ مورد کاریابی انجام شده است.

پرپنچی با بیان اینکه هزینه مسکن مهمترین هزینه سبد مصرفی مددجویان در استان تهران را تشکیل داده است،برنامه ای برای ساخت مسکن رایگان با کمک خیرین داریم که نیاز به فرهنگ سازی در مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ تا کنو ۳ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند،گفت:خانواده های معتادان متجاهر مورد حمایت قرار می گیرند .

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه توانمند سازی مددجویان از اهداف اصلی این نهاد است،افزود:۲۱۷ میلیارد تومان درآمد به ایتام و محسنین واریز شده ؛ضمن اینکه ۵۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون  تومان درآمد حاصل از صندوق صدقات و ۶۲ میلیارد و ۳۸۰میلیون تومان ذکوات پرداخت شده است و در کنار آن ۲۵۴ میلیارد تومان موارد مبتنی به خدمات ارائه شده است.

پرپنچی با بیان اینکه مجموع کمک ها در قالب صنادیق،ذکوات و ایتام و محسنین ۶۰۰ میلیارد تومان و ۱۶۸۰ میلیارد تومان در مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است،یادآور شد:در مجموع ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به کمیته امداد کمک شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح فقر مطلق استان تهران از ابتدای سال جاری،گفت:در این طرح با کمک بهزیستی،کمیته امداد و وزارت رفاه افراد نیازمند را شناسایی کرده و اطلاعات لازم جمع آوری می شود.

پرپنچی تصریح کرد:در بحث درمان فرانشیز بیماران رایگان شده و به صورت رایگان نیز در مراکز درمانی بستری می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کل کمک های مردمی در قالب های مختلف به این نهاد در استان تهران ۲۲۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است،از اجرای طرح فقر مطلق در استان تهران از ابتدای سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول