اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

یوسفی: استقلال شکل خوبی در آرایش دفاعی دارد/ حاشیه‌سازی‌های پرسپولیس طبیعی است

هافبک اسبق استقلال گفت: عملکرد پیستون‌ها کمک می‌کند تا استقلال شکل خوبی در آرایش دفاعی داشته باشد.

یوسفی: استقلال شکل خوبی در آرایش دفاعی دارد/ حاشیه‌سازی‌های پرسپولیس طبیعی است

محسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد پیروزی تیم استقلال مقابل شهرخودرو اظهار داشت: شرایط جدولی این را نشان می‌داد که استقلال با اختلاف پرگل برنده شود ولی تیم‌هایی که در شرایط سقوط هستند با تمام توانشان بازی می‌کنند و اگر به گذشته هم نگاه کنید این مساله مشخص است.

کیفیت سه مهاجم استقلال نزدیک به هم است

وی افزود: استقلال برای قهرمانی می‌جنگد و شهرخودرو هم اگر بتواند در لیگ بماند کار بزرگی انجام داده، برای همین با تمام وجود بازی کردند. حتی در 10 دقیقه اول هم استقلال را تحت فشار قرار دادند. به همین خاطر طبیعی بود که استقلال کار سختی داشته باشد. با اینحال خداراشکر توانست در دقایق آخر به گل برسد.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص اینکه این تیم در خط حمله به آنچه می‌خواست نرسید تا اینکه آرمان رمضانی وارد زمین شد و مشکل را حل کرد و الان همه جا صحبت از این مهاجم است، گفت: مهاجمان استقلال؛ ارسلان مطهری، رمضانی و رودی ژستد، کیفیتی نزدیک به هم دارند. یعنی همه آن‌ها شرایط قدی خوبی دارند. توپ‌های بالا را خوب می‌زنند و یا روی ارسال‌ها یا توپ‌های بلند سرزنی خوبی دارند. یعنی به نوعی شکل آن‌ها شبیه هم است.

وی افزود: زمانی مطهری بازی نمی‌کرد می‌گفتند چرا او بازی نمی‌کند. حالا همین مساله در مورد آرمان تکرار شده، این سه مهاجم تفاوت خیلی چندانی با هم ندارند. حالا در مقطعی یکی از آن‌ها بهتر کار می‌کند. مانند شرایطی که ارسلان داشت یا در دربی که ژستد کار را برای استقلال درآورد. استفاده از آن‌ها بستگی به عملکردشان در تمرین و انتظار مربیان دارد. وگرنه بین این سه بازیکن تفاوت خیلی زیادی نیست. برخی بازی‌ها را هم آرمان بازی کرد که عملکردی مانند این مسابقه را نداشت. ولی در این بازی از زمانیکه به زمین آمد روی چند توپ تاثیر گذار بود و در آخر هم توانست گلزنی کند.

سیلوا کیفیت خوبی در دفاع سه نفره دارد و کاربلد است

یوسفی در مورد اینکه مجموعه دفاعی استقلال باز هم یک کلین شیت ثبت کرد تا همچنان گل‌های خورده این تیم تک رقمی باشد و آیا می‌تواند صلابت خودش را حفظ کند و همین روند را تا پایان فصل ادامه بدهد، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود ان‌شالله این اتفاق می‌افتد. شکل تیمی استقلال خوب کار می‌کند.

وی افزود: با آمدن مدافع برزیلی هم شرایط بهتر شده، واقعا اگر سیلوا نمی‌آمد تیم به مشکل خورد. چون زمانیکه چشمی نفر آخر می‌ایستد خط دفاعی دچار کمی تزلزل می‌شود ولی سیلوا کیفیت خیلی خوبی به خصوص در دفاع سه نفره دارد. بلد است چکار کند. ضمن اینکه استقلال پیستون‌های خوبی دارد که در دفاع و حمله حضور دارند و این مساله کمک می‌کند تیم، شکل خوبی در آرایش دفاعی داشته باشد. وقتی هم که تیم گل نمی‌خورد تا آخرین لحظه بازی امیدوار به گلزنی است که خداراشکر این اتفاق افتاد.

استقلال سابقه از دست دادن قهرمانی را دارد

یوسفی در مورد بازی این هفته مقابل فولاد در اهواز گفت: فولاد در نیم فصل دوم تغییرات خوبی داشت. بازیکنان خوبی را جذب کرد. جواد نکونام هم نشان داده مربی با کیفیتی است و قطعا بازی سختی مثل تقابل با سپاهان در اصفهان خواهد بود. فولاد قطعا دردسرهایی را درست می‌کند اما استقلال با روحیه‌ای که از بازی با شهرخودرو گرفت از این مصاف هم ان‌شالله سربند بیرون می‌آید.

هافبک اسبق استقلال در مورد اینکه این تیم چقدر به قهرمانی نزدیک شده، اظهار داشت: با توجه به شرایط جدول و شکل بازی‌ها شانس زیادی دارد. از طرفی پرسپولیس هم کیفیت گذشته را ندارد. اگر استقلال در اهواز امتیاز بدهد، پرسپولیس هم احتمال امتیاز از دست دادن را دارد که این اتفاق در بازی‌های گذشته‌اش هم افتاد. در واقع همانطور که استقلال مشکلاتی در بحث فنی دارد، پرسپولیس هم این شرایط را دارد و با توجه به اختلاف 6 امتیازی به امید خدا استقلال قهرمان می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا اطمینان خاطر به دلیل اختلاف امتیاز ممکن است باعث کم شدن جدیت استقلال در بازی‌های پیش رو و از دست رفتن قهرمانی شود، گفت: با توجه به سابقه‌ای که استقلال دارد و زمان ما هم یکی دو بار این اتفاق افتاد، ممکن است. زمان مظلومی و مرفاوی تیم مستحق قهرمانی بود. اختلاف امتیاز خوبی هم داشتیم. چون استقلال این سابقه را دارد و مرتب هم تذکر داده می‌شود، خداراشکر حواس کادر فنی و بازیکنان به این مساله هست. تا به حال اینطور نشان نداده‌‌اند که تیمی را دست کم بگیرند یا خودشان را قهرمان بدانند. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد و تیم به قهرمانی برسد.

حاشیه‌سازی‌های پرسپولیس طبیعی است

یوسفی در خصوص حواشی اخیر مربوط به پرونده بازیکن گابنی گل گهر و فشارهایی که روی استقلال از سوی رقیب قرمزپوش ایجاد شده، گفت: این اتفاقات طبیعی است. اگر این ماجرا برعکس می‌شد هم قطعا همین اتفاق می‌افتاد. یعنی ما هم دوست داشتیم برویم آن دو امتیاز را برگردانیم تا اختلاف کم شود. غیرطبیعی نیست که رقیبان هم برای منافع خودشان بجنگند. اعضای تیم استقلال باید حواسشان جمع باشد. با توجه به اختلاف امتیازی که وجود دارد باید خودشان اشتباهی نکنند. به قول معروف گاف ندهند و بازی‌ها را برنده شوند تا به قهرمانی برسند.

وی افزود: اینکه می‌گوییم چرا پرسپولیس اینکار را می‌کند؛ به هرحال طبیعی است که آن‌ها هم دوست دارند قهرمان شوند و به هر دری می‌زنند تا این اتفاق برایشان بیفتد. اصلا پرسپولیس نه، سپاهان یا هر تیم دیگری هم بود این تلاش را می‌کرد که تیم رقیب را به حاشیه بکشاند، تمرکزش را به هم بزند و حتی شاید موفق به برگرداندن دو امتیاز شود. این یک روال عادی است. در دنیا هم شاید در چنین شرایطی یک باشگاه پیگیر شود. استقلال باید حواس خودش را جمع کند و تمرکزش را از دست ندهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول