اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فرآیند و برآیند المپیادهای علمی الگوسازی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تجلیل از برگزیدگان المپیادهای علمی گفت: فرآیند و برآیند المپیادهای علمی الگوسازی است و طی برگزاری این المپیاد یک موج و جریان علمی و نشاط علمی در محیط دانشگاه و خانواده‌ها ایجاد می شود.

فرآیند و برآیند المپیادهای علمی الگوسازی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین معرفی و تجلیل از ۸۳ برگزیده المپیادهای علمی و دانشجویی کشور در محل سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هدف از برگزاری المپیادهای علمی شناسایی چند نفر برگزیده و معرفی آنها نیست. بلکه هدف این است که یک جریان علمی در کشور راه بیفتد و با تسری این جریان به حاکمان و به مسئولان شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر در علم و فناوری باشیم.

وی افزود: از دیگر کارکردهای برگزاری المپیاد علمی دانشجویی این است که همگان متوجه شوند جنسیت و دوری از مرکز و محرومیت مانع موفقیت نیست و همه افراد می توانند با تلاش در رشته تحصیلی خود موفق شوند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری بیشتر در علم و فناوری برای کشور مفید است گفت: تنها با علم و فناوری است که می توان کارهای جدید و نوآور و تحول آفرین در کشور ایجاد کرد.

وی گفت: از نسل جوان انتظار دارم که سقف آرزوها و اهداف خود را بالاتر و بلندتر ببرند و در رشته تحصیلی خود به دنبال کسب مدال‌های جهانی یا جایزه نوبل برای کشور باشند.

وی به برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی گفت: برگزیده شدن و موفقیت شما حاصل یک کار و فعالیت تیمی و جمعی است و خانواده و دانشگاه در این موفقیت نقش داشتند و باید از آنها قدردانی کنید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه حضور نخبگان در کشور و تلاش برای حل مشکلات کشور و خدمت به مردم به نوعی قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران است که برای امنیت و آرامش کشور ما کاری کردند تصریح کرد: کسب موفقیت و به دست آوردن علم حریص و تلاشگر باشید اما در آموزش و انتشار علم هر چقدر سخاوتمندانه برخورد کنید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد و برای آن بکوشید علمی را که به دست می آورید به دیگران نیز یاد دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول