اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

پیشکسوت کشتی: تعویق بازی‌های آسیایی به ضرر ما شد/ سال 2015 مافیای فدراسیون باعث عدم قهرمانی تیم بود

پیشکسوت کشتی کشور گفت: تعویق بازی‌های آسیایی و عدم شرکت تیم ایران در این بازی‌ها به ضرر ما شد.

پیشکسوت کشتی: تعویق بازی‌های آسیایی به ضرر ما شد/ سال 2015 مافیای فدراسیون باعث عدم قهرمانی تیم بود

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام مشتاقی پیشکسوت کشتی کشور در خصوص همزمانی بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی اظهار داشت: تعویق بازی‌های آسیایی از نظر من به ضرر ما شد چرا که در فرنگی دو تیم خوبی را داریم. این اتفاق هم نتیجه تلاش هشت ساله نوجوانان ماست که یک پشتوانه خوبی برای این رشته شدند. خوشبختانه فدراسیون هم خیلی خوب این کشتی‌گیران را تربیت می‌کند. نفرات خوبی را در کشتی فرنگی داریم. به ضرر تیم ایران شد که در بازی‌های آسیایی شرکت نکرد. 

وی خاطرنشان کرد: ما دو تیم داشتیم، سابق اشتباه می‌کردیم تیم اصلی‌مان هم به آسیایی می‌رفت و بعد جهانی و از این بابت لطمه می‌خوردیم. در گذشته بچه‌های ما در تهران قهرمان جهان شدند و 15 روز بعد به بازی‌های آسیایی رفتیم که در چند وزن ضربه خوردیم و حاجی‌زاده قهرمان جهان، نتوانست در بازی‌های آسیایی انتظارات را برآورده کند، یا در فرنگی ما در تهران 8 طلای بازی‌های آسیایی را گرفتیم و بعد در جهانی لهستان همه تیم نابود شدند. در بازی‌های آسیایی که به بازیکنان ضرر زده می‌شود در صورت داشتن دو تیم شرکت در آن بلامانع است. 

عضو سابق تیم ملی فرنگی در مورد شانس تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات صربستان ادامه داد: خوشحالم که تیم ملی فرنگی ما بسیار خوب است و ما می‌توانیم برای مسابقات جهانی روی آنان متمرکز باشیم. مسابقات جهانی امسال به دلیل نبود روس‌ها به لحاظ تیمی خیلی به نفع ما است. در سال گذشته هم مدال های طلایی که گرفتیم هیچ کدام با روسیه نبود و بچه های ما با این کشور بازی نکردند. نبودن روس‌ها باعث این می‌شود که تیم ملی کشورمان از نظر تیمی جلو باشد. اگر الان خوب متمرکز شویم مقام دوم پارسال را به مقام اول تبدیل می‌کنیم اما کار خیلی سختی است. سال گذشته مسابقات حدودا 2 سال پس از شیوع بیماری کرونا و کناره‌گیری بچه ها و تمرینات نامنظم برگزار شد. امسال با وجود اینکه روس‌ها حضور ندارند مسابقات سخت‌تر است. ولی تیم ما می‌تواند با دارا بودن قهرمانانش در سکوی اول جایگزین شود.

بهرام مشتاقی با اشاره به تحریم کشور روسیه در این رشته و تلاش آنها برای حضور در مسابقات از طریق اتحادیه جهانی کشتی گفت: به نظر من روس‌ها به دلیل نفوذ بالایی که دارند قطعا به نتیجه خواهند رسید چرا که همیشه در کشتی هم نفوذشان را به اثبات رساندند. روسیه هم تیمی است که اگر در مسابقات جهانی نباشد، مسابقات جذابیت همیشگی را ندارد. نبود تیم ایران هم شیرینی مسابقات را کم می‌کند. ولی بودن روس‌ها هم از نظری برای ما بد نیست و می‌تواند راه رابرای ما هموار کند.

وی تصریح کرد: طلای سنگین وزن و با ارزشی در دست ماست. مثلاً در سنگین‌وزن ما در شرایطی طلای جهانی را گرفتیم که رضا کایالپ و لوپز کوبایی نیامدند، کایالپ هم که دوباره کارش را برای بازگشت به مسابقه آغاز کرده است و لوپز هم ممکن است باز برای المپیک بعدی بیاید و در عین حال تیم ما هم بد نیست و می‌تواند از سکوی قهرمانی بالا رود. ما باید طلای‌مان را حفظ کنیم. امیدوارم تیم، مقام اول را کسب و دل مردم را شاد نماید.

پیشکسوت کشتی در خاتمه گفت: فدراسیون کشتی هم فعالیت خوبی را دارد. اردوهای منسجمی را برگزار کرده و از نظر مالی هم مشکلی ندارد و هزینه خوبی را می‌کند. بچه‌ها هم با روحیه باز می‌توانند سکوی جهانی را از آن خود کنند. تیم ما در مسابقات جهانی 2012 لندن و با حضور کایالپ توانست قهرمان جهان شود. سال 2015 هم می‌توانستیم این کار را تکرار کنیم اما با وجود مافیا در پشت پرده فدراسیون و نفرات تیم ملی باعث شد ما قهرمان نشویم و لطمه آن را در بازی‌های ریو 2017 خوردیم. در آن جا هم نتوانستیم شایستگی‌های خود را به صورت کامل نمایان کنیم. ولی در حال حاضر خوشبختانه با پشتوانه‌ای که تیم در این سال‌ها کسب کرده، تیم بسیار خوبی در دستان مربیان است. سرمربی تیم هم بسیار پخته است و خیلی خوب می‌تواند از کشتی‌گیران استفاده نماید. امیدوارم این پختگی را همچنان در مسابقات جهانی از این سرمربی شاهد باشیم تا تیم ما پس از سال ها بتواند این مقام را مجدد کسب کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول