اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهرداری شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ایجاد کند

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری می‌تواند شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ایجاد کند گفت: بستر راه‌اندازی شتاب‌دهنده در شهرداری فراهم است.

شهرداری شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید بادامی‌نجات پیش از ظهر امروز در جلسه صحن شورا اظهار کرد: با توجه به نوع فعالیت و کار شهرداری راه‌اندازی شتاب‌دهنده برای مدیریت شهری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که می‌توان از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی و نهادینه شدن شتابدهنده‌ها در کشور اضافه کرد: در شهر همدان چند شتابدهنده در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی شده و وظیفه این شتابدهنده‌ها این است که تیم‌های مختلف دانشگاهی تشکیل و ایده‌ها را جذب کرده و رویدادی را در دانشگاه با برگزاری فراخوان برگزار می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان در این زمینه در دوره پنجم شورا دو دوره با عنوان «ایده شهر» طرح شتاب دهنده راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان بستر راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها در فرهنگسرای کسب و کار را دارد، گفت: می‌توان با این امر در زمینه مدیریت شهری تیم‌هایی را تشکیل داده و ایده‌ها را جذب و از آنها تجاری‌سازی کرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه شتاب‌دهنده‌ها سودآور بوده و هزینه‌بر نیستند، گفت: شهرداری هم می‌تواند در این زمینه وارد شده و درآمدزایی داشته باشد و از مراکز دانشگاهی و علمی که خلاقیت و ایده‌هایی دارند حمایت کند، از همه مهمتر اینکه نیازهای شهرداری را به صورت بومی رفع کرد.

وی با اشاره به مصوبه طرح بهنام اضافه کرد: بر اساس مصوبه این طرح شهرداری با محوریت سازمان فناوری اطلاعات موظف است زمینه راه‌اندازی شتابدهنده تخصصی مدیریت شهری را به منظور ایجاد بسترهای خلاقیت و نوآوری در اقشار مختلف را فراهم کند.

این عضو شورای شهر در همدان با بیان اینکه شتابدهنده‌ها، ترویج تفکر و روحیه کارآفرینی میان شهروندان را تسهیل و ارتباط بین شهرداری‌ها، جامعه، علم و صنعت را تقویت می‌کند گفت: از سوی دیگر شاهد کمک به افزایش ثروت در شهر با توسعه اقتصاد دانش‌محور، کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و دستاوردهای فناورانه و نوآوران شهری و حل مسائل شهری را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: برای اجرای شتاب دهنده می‌توان از ظرفیت مرکز پژوهش های شورا، سازمان فناوری و اطلاعات با مشارکت مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان استفاده کرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه دانشگاه‌های استان آمادگی همکاری با مدیریت شهری در راه‌اندازی شتابدهنده را دارند، یادآور شد: تاثیرپذیری و تاثیرگذاری دانشگاه‌ها بر محیط اطراف نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم و به وضوح آن را در شهر ببینیم.

وی با اشاره به موفقیت اجرای شتابدهنده‌ها در شهرهای تهران و مشهد تأکید کرد: این شهرها از شتابدهنده به احداث کارخانه‌های نوآوری رسیده‌اند.

این عضو شورای شهر گفت: پس از راه‌اندازی شتابدهنده، م‌ توان بستر بزرگ‌تری برای فعالیت شرکت‌های استارتاپی و سایر عوامل و عناصر اکوسیستم نوآوری که به نوعی با موضوع مدیریت شهری مرتبط بوده و می‌توانند همکاری‌های لازم را داشته باشند، فراهم کرد.

وی در پایان سخنانش افزود: با توجه به فراهم ساختن زیرساخت‌های نوآورانه در فرهنگسرای کسب و کار، شهرداری همدان می تواند بسترساز نوآوری و کسب و کارهای نوآورانه باشد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول