اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| گلایه اساتید حق‌التدریس نسبت به وضعیت شغلی‌شان

برخی از اساتید حق‌التدریس با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی‌شان شدند.

فارس من| گلایه اساتید حق‌التدریس نسبت به وضعیت شغلی‌شان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من در پویشی خواستار اختصاص بن کتاب به اساتید حق التدریس شدند.

این مخاطبان اعلام کردند هر ساله در آستانه برگزاری نمایشگاه‌های سالانه و بین‌المللی کتاب، جایی که تمام اقشار فرهنگی و دانشگاهی و غیره سهمی در تخصیص بن‌ها و یارانه‌های خرید کتاب دارند، اساتید حق‌التدریس کنار گذاشته می‌شوند و هیچ بهره‌ای از کمک‌هزینه‌های علمی و فرهنگی ندارند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: آیا ذی‌صلاحان در تصمیم‌گیری در چنین رویدادهایی بر این باور هستند که این بزرگواران حتی نسبت به مطالعه و علم‌افزایی نیز مانند هزینه‌های دیگر زندگی بی‌نیاز هستند یا آنقدر متمکن هستند که نیازی به کمک‌هزینه خرید مهم‌ترین ابزار اشاعه علم و به‌روزرسانی معلومات ندارند؟

زهرا قدسی رئیس اسبق انجمن اساتید حق‌التدریس استان البرز افزود: با نگاه اجمالی به اخبار داغ بن‌های کتاب و گروه‌های مشمول دریافت این قسم از تسهیلات، چند سالی است که اساتید حق‌التدریس‌ توسط دانشگاه‌ها نادیده انگاشته می‌شوند، به امید روزی که امکانات و تسهیلات بر اساس عدالت توزیع شود.

وی ادامه داد: دانشگاه همیشه امتیازاتی را برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی در  نظر می‌گیرد اما اساتید حق‌التدریس فاقد همه  آن‌ها هستند، تسهیلات بانکی و رفاهی ندارند و  حتی امسال یک بن کتاب هم به اساتید حق‌التدریس تخصیص داده نشد، اساتید حق‌التدریس حقوق نمی‌خواهند، همانطور که در مصاحبه‌های قبلی گفته شده است دانشگاه پیام نور سالی یک بار هم حقوق نمی‌دهد و اگر بدهد همان را قسط‌بندی می‌کند و ۱۰ درصد مالیات از آن کم می‌کند.

وی گفت: اصلاً فرض می‌کنیم استاد موجود زنده‌ای نیست که بخواهد از لحاظ معیشت تامین شود اما همان بار علمی خود را هم نباید تقویت کند؟ چطور می‌شود که فقط اعضای هیأت علمی می‌توانند بن کتاب بگیرند و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند؟ به هر حال نمایشگاه کتاب برای کسانی است که می‌خواهند به علمشان اضافه شود و آن را تقویت کنند اساتید حق‌التدریس همین قدر توان هم ندارند.

وی گفت: در هفته معلم سال‌هاست یک برگ هم برای تشکر به استاد نمی‌دهند، در سال‌های قبل همیشه تبعیض‌های عجیبی قائل می‌شدند، اگر ما سطح سوادمان و کیفیت دانش‌مان آنقدر با اعضای هیأت علمی فرق می‌کند چرا تدریس را به ما سپرده‌اند.

وی ادامه داد: آیا دانشجو برای من یک شهریه و برای اعضای هیأت علمی شهریه متفاوت پرداخت می‌کند؟ یعنی اساتید حق‌التدرس نباید ارتقای علمی داشته باشند؟ چطور دانشگاه می‌تواند تبعیض قائل شود؟

*امکانات رفاهی صرفاً در اختیار اعضای هیأت علمی دانشگاه 

وی گفت: ما می‌گوییم به ما تسهیلات بانکی بدهید می‌گویند شما فیش حقوقی ندارید، چطور یک عضو هیأت علمی وقتی خسته شد می‌تواند به تفریح برود، اما اساتید حق‌التدریس این حق را ندارند، ما نمی‌گوییم برای ما هتل بگیرند اما حداقل امکانات را فراهم کنند، طبق قانون اساسی ما باید برابری داشته باشیم.

قدسی افزود: مگر می‌شود اساتید حق‌التدریس و اعضای هیأت علمی یک کار مشترک و یک سطح علمی مشترک داشته باشیم و اینقدر ناعدالتی باشد؟ چرا به فکر همه اقشار هستند اما این قشر مدرسان حق‌التدریس دانشگاه که مهم‌ترین قشر جامعه‌اند را از همه چیز محروم می‌کنند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول