اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراف کاخ سفید: چین از تحریم‌های روسیه تخطی نکرده است

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه چین هنوز تحریم‌های روسیه را نقض نکرده، گفت واشنگتن از مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند.

اعتراف کاخ سفید: چین از تحریم‌های روسیه تخطی نکرده است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه اذعان کرد که چین در حال کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده بر خود نیست.

ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید مدعی شد: «در حالی که پوتین روز پیروزی را جشن می‌گیرد، شاهد جنایات جنگی و کشتار روسیه در اوکراین هستیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در راستای اتهام‌زنی‌های ضد روسی واشنگتن اظهار داشت: «پوتین تلاش می‌کند تاریخ را تغییر دهد و جنگی را توجیه می‌کند که خسارات عظیم و رنج‌های انسانی به بار آورد».

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سفر بایدن به اوکراین وجود ندارد».

ساکی با اشاره به مذاکرات هیأت‌های روسی و اوکراینی برای رسیدن به توافق آتش‌بس توضیح داد: «ما از هرگونه مذاکره صلح بین روسیه و اوکراین حمایت می‌کنیم و موضع ما حمایت کامل از اوکراین است».

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی سیاستمداران آمریکایی مبنی بر کمک چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها، اعتراف کرد: «ما معتقد نیستیم که چین از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تخلف کرده است».

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «ما از نزدیک اجرای تحریم‌ها علیه روسیه را زیر نظر داریم و معتقد نیستیم که چین در حال حاضر آنها را نقض کرده باشد».

پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه پیشروی نیروهای روسیه به دلیل مقاومت اوکراین آهسته شده است، گفت هیچ کشوری به اندازه آمریکا از کی‌یف حمایت نظامی نکرده است. (جزئیات بیشتر)

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول