اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش خبرنگار فارس از «روز پیروزی» در پایتخت اوکراین

خبرنگار فارس با حضور در کی‌یف به گزارش حال و هوای این شهر در روز نهم مه که کشورهای شوروی سابق آن را «روز پیروزی» بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم می‌خواندند و یاد قربانیان را گرامی می‌دارند، پرداخت.

گزارش خبرنگار فارس از «روز پیروزی» در پایتخت اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز نهم مه، هفتاد و ششمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم است که در کشورهای شوروی سابق «روز پیروزی» نامگذاری شده است. 

به گزارش «احسان رفاهی» خبرنگار فارس در اوکراین، هر ساله هزاران نفر در مراسم گرامیداشت روز پیروزی که در اوکراین روزی پیروزی بر نازیسم خوانده می‌شود در پارک «شکوه ابدی» در مرکز پایتخت اوکراین اطراف نماد سربازان بی‌نام جمع می‌شوند و با اهدای گل یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم را گرامی می‌دارند. 

بین هشت تا ۱۰ میلیون اوکراینی در خلال جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند. در سال های اخیر و بعد از ممنوعیت استفاده از نمادهای ارتش سرخ و کمونیسم در اوکراین، این مراسم گاهی با تنش هم همراه بوده است. 

به گزارش خبرنگار فارس، با گذشت سال‌ها از جنگ جهانی دوم، وضعیت امروز در اوکراین گواه آن است که جنگ‌ها در جهان هنوز پایان نیافته و انسان‌های بی‌گناه قربانی جنگ میان قدرت‌های جهانی هستند. 

 

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول