اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی مشکلات مرزبانی در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان این مرکز

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان مرزبانی برگزار و در این جلسه گزارشی از هوشمندسازی مرزها و مشکلات در حوزه مرزبانی به اعضای کمیسیون ارائه شد.

بررسی مشکلات مرزبانی در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان این مرکز

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طبق برنامه از پیش تعیین شده با حضور در مرکز مرزبانی کشور با فرماندهان، مدیران و مسئولان این مجموعه جلسه‌ای را برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه با تأکید بر اینکه مرزبانی در خصوص مراقبت از مرزهای کشور مسئولیت عمده‌ای برعهده دارد به کارهای عظیم و مهمی که در مرزبانی انجام شده و فداکاری‌هایی که در این حوزه داشته‌ایم تأکید و گزارشی از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه مرزبانی به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه شد.

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از هوشمندسازی مرزها و اینکه در 16 استان کشور که مرزی است فعالیت‌های مرزبانی هر روز توسعه یافته و امنیت مرزها و اشراف بر مرزهای کشور در حال توسعه است به اعضای کمیسیون ارائه شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق به 100 شاخه و زیرمجموعه تقسیم‌بندی شده است مباحث مهم پیرامون آن نیز به عنوان گزارش در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه از مراحل اقدامات مرزبانی و نمایشگاه مربوطه بازدید به عمل آمد و موضوعاتی نظیر طرح جامع مرزبانی کشور و اعتباراتی که برای آن ضرورت دارد در بودجه سال‌های آینده تعیین شود مورد رسیدگی و بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه بر این نکته تأکید شد که دور جدیدی که در همکاری کمیسیون امنیت ملی با نیروهای انتظامی و بخش‌های مختلف آن از جمله مرزبانی کشور شکل گرفته است تداوم داشته باشد و با خرد جمعی تمام حسن‌های موجود تقویت و موانع آن برطرف خواهد شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد که کمیته امنیت مرز کمیسیون امنیت ملی با قید فوریت برگزاری جلسه با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی را برای حل مشکلاتی که در جلسه در حوزه مرزبانی مطرح شد برگزار کنند.

وی افزود: در این جلسه همچنین روند مراقبت از مرز اعم از مرزهای خشکی، دریایی و رودخانه‌ای توسط فرماندهان مرکز مرزبانی تشریح و برخی از فیلم‌های مرتبط با این حوزه نیز در این جلسه برای اطلاع بیشتر اعضای حاضر در جلسه پخش شود.

 نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کمیته امنیت مرز کمیسیون امنیت ملی قانون جامع امنیت مرز را در هفته‌های آینده مورد پیگیری قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول