اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

فیلم| آغاز برداشت گل محمدی در قم

فصل برداشت از باغات گل محمدی در منطقه حیدرآباد بخش جعفریه استان قم آغاز شده است. بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاوزی استان از مجموع ۳۸۰ هکتار مساحت زیر کشت، بیش از ۷۰۰ تن محصول برداشت خواهد شد.

فیلم| آغاز برداشت گل محمدی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسلم ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۸۰ هکتار سطح باغ گل محمدی استان قم است که حدود ۳۴۰ هکتار به مرحله باردهی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه گل چینی از باغات گل محمدی تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد گفت: دو واحد گلاب گیری صنعتی در بخش جعفرآباد و کهک و یک مرکز خرید در تعاونی حیدرآباد فعال شده است.

مسلم ابراهیمی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی قیمت گل محمدی افزود: امسال قیمت گل محمدی بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان است که رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته ایم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در پایان ضمن اینکه این محصول اشتغال زایی و ارزش افزوده بالایی را نصیب استان می‌کند گفت: با توجه به اینکه گل محمدی کم آب بر است، ظرفیتش نسبت به گرما بالاست و همچنین آفت خاصی ندارد در دستور کار الگوی کشت،قرار گرفته است.

انتهای پیام/78023/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول