اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«جهاد تبیین» در حوزه دانشگاه‌ها به مرحله اجرا درآید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جهاد تبیین که به فرموده ولی فقیه زمان فریضه‌ای قطعی و فوری است لذا انتظار این است که بخش عمده جهاد تبیین در حوزه دانشگاه‌ها به مرحله اجرا درآید.

«جهاد تبیین» در حوزه دانشگاه‌ها به مرحله اجرا درآید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان دانشگاه بیرجند با گرامیداشت یاد و خاطره استاد و علامه شهید «مرتضی مطهری» و هفته معلم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص نظر و اندیشه استاد مطهری می‌فرمایند؛ اندیشه، نوشته و کتب شهید مطهری برای جامعه حوزوی، دانشگاهی و علمی کشور بلا استثناء مفید است.

وی با تأکید بر اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه به طور ویژه در دستور کار شهید مطهری قرار داشت، متذکر شد: استاد شهید مرتضی مطهری توانست با ژرف‌اندیشی به عنوان حلقه وصل حوزه و دانشگاه موفق عمل نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: موضوعی که از نظر رهبری حائز اهمیت است بحث استعداد فکری این استاد فرهیخته است زیرا ایشان با مطالعات و تحقیقات شبانه‌روزی و با ژرف‌اندیشی، جهان‌بینی و جهان‌شناسی که داشتند، توانستند منظومه‌های فکری بسیار ارزشمندی را گردآوری نمایند تا جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی بتوانند از این اندیشه و تفکر نهایت بهره را ببرند.

طالبی افزود: شهید مطهری در برابر نظریه‌های مخالفان و اندیشه‌های مارکسیستی، لیبرالی غرب و سکولاریسم و نیز آن‌ها که مروج شعار جدایی دین از سیاست بودند، دفاع می‌کرد.

وی تبیین کرد: شهید مطهری بین دین و سیاست هیچ جدایی قایل نبود و دین را همگام سیاست و سیاست را همراه دین می‌دانست لذا اخلاص، بصیرت نافذ و بینش عمیق استاد ستودنی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: جهاد تبیین که به فرموده ولی فقیه زمان فریضه‌ای قطعی و فوری است لذا انتظار این است که بخش عمده جهاد تبیین در حوزه دانشگاه‌ها به مرحله اجرا درآید.

طالبی با تأکید بر فعالیت حدود ۱۹ هزار رسانه برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این رسانه‌ها در تلاشند توفیقات نظام اسلامی را وارونه منعکس نمایند تا ناامیدی را به مردم خصوصاً قشر جوان القاء کنند به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به جهاد تبیین تأکید دارند.

وی با بیان اینکه دشمن از زمان استقرار و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ترفندهای مختلف به مخالفت با نظام پرداخته، ادامه داد: در حال حاضر و در دهه چهارم انقلاب، جنگ‌های تمام عیار ترکیبی و هیبریدی در دستور کار دشمن قرار داد که درگیر آن می باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: انتظار این است که توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ملی و بین‌الملی به لحاظ کمی و کیفی در کلاس‌های درس و مجامع دانشگاهی برای دانشجویان تشریح شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول