اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

بهینه‌سازی 62 درصد از موتورخانه‌های خانگی و تجاری ‌+ شیوه ثبت‌نام در طرح ارتقا

طبق آمار 62 درصد از موتورخانه‌های واحدهای تجاری و مسکونی به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز بهینه شده و ارتقای یافته است.

بهینه‌سازی 62 درصد از موتورخانه‌های خانگی و تجاری ‌+ شیوه ثبت‌نام در طرح ارتقا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تاکنون اعداد و ارقام مختلفی درباره میزان مصرف سوخت در کشور منتشر شده است که طبق آن سرانه مصرف انرژی ایرانی‌ها چندین برابر میانگین جهانی است.

هر چند الگو و فرهنگ مصرف سوخت توسط مردم نیز در بالا بودن میزان مصرف در کشور تاثیرگذار است، اما گره اصلی مصرف افسارگسیخته در ایران تنها با اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت باز می‌‎شود که اجرای آن بر عهده دولت‌ها است.

طرح ارتقای موتورخانه‌های ساختمان‌های اداری و مسکونی از جمله طرح‌های تعریف شده ذیل ماده 12 قانون رفع موانع تولید است که اجرای آن از سال 99 بر عهده شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

* جزئیات پیشرفت طرح بهینه‌سازی مصرف گاز در موتورخانه‌ها

طبق آخرین اطلاعات واصله از شرکت ملی گاز ایران، تعداد کل واحدهای خانگی و تجاری که از سال 99 تاکنون در سامانه https://goc.nigc.ir/  برای ارتقای موتورخانه خود ثبت‌نام کرده‌اند، 25244 عدد است.

تعداد موتورخانه‌های بهینه‌شده خانگی و تجاری 15643 عدد است. یعنی تاکنون 62 درصد از ثبت‌نامی‌ها، خدمات بهینه‌سازی را به صورت رایگان دریافت کرده‌اند.

از اواخر سال گذشته، شرکت ملی گاز ایران، ارتقای موتورخانه‌های ادارات دولتی را نیز آغاز کرده است. از مجموع 156581 واحد دولتی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون تعداد 8353 واحد خدمات بهینه‌سازی را به صورت رایگان دریافت کرده‌اند که معادل 5 درصد از کل است.

جدول 1، جزئیات عملکرد شرکت ملی گاز ایران در طرح ارتقای موتورخانه ساختمان‌ها را نشان می‌دهد.

جدول 1

 

مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت به نشانی https://goc.nigc.ir/  برای ثبت‌نام در طرح ارتقای موتورخانه‌ها اقدام کرده و به صورت رایگان خدمات این بخش را دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول