اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش دو برابری تولید موشک‌ «جاولین» آمریکا در پی جنگ اوکراین

همزمان با ادامه حمایت‌های آمریکا از اوکراین، مدیر شرکت «لاکهید مارتین» اعلام کرد تولید موشک‌ «جاولین» را دو برابر می‌کند.

افزایش دو برابری تولید موشک‌ «جاولین» آمریکا در پی جنگ اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین ادامه دارد، مدیر یک شرکت تسلیحاتی آمریکایی از شدت گرفتن تولید موشک‌های ضد تانک و دوش پرتاب خبر داد.

«جیم تایکلت» مدیر شرکت لاکهید مارتین با حضور در برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا درباره مسائلی از قبیل تولید موشک‌های جاولین و تاثیرات بحران اوکراین بر این شرکت صحبت کرد.

وبگاه «هیل» در گزارشی درباره این خبر نوشت: «در حالی که ایالات متحده صدها موشک‌ جاولین را برای کمک به مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه ارسال کرده است، جیم تایکلت، مدیر عامل لاکهید مارتین روز یکشنبه (دیروز) گفت که شرکت او تولید خود را تقریباً دو برابر خواهد کرد».

مدیر شرکت لاکهید مارتین در برنامه «در پیشگاه ملت» گفت: «در حال حاضر ظرفیت سالیانه ما ۲۱۰۰ موشک جاولین است. ما در تلاش هستیم تا آن را تا ۴۰۰۰ در سال برسانیم و چند ماه، شاید حتی چند سال طول می‌کشد تا به آنجا برسیم برای اینکه باید زنجیره تامین خود را نیز تقویت کنیم».

وی با اشاره به بازدید اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت لاکهید مارتین در آلاباما، گفت: «اکنون شروع به تقویت (تولید موشک جاولین) کرده‌ایم برای اینکه در حال حاضر یک خط تولید فعال داریم که رئیس‌جمهور آن را مشاهده کرد».

«جیم تایکلت» مدیر شرکت لاکهید مارتین افزود: «بنابراین می‌توانیم شدت (تولید موشک‌های جاولین) را هم‌اکنون افزایش دهیم و به دلیل شرایط، فوراً تولید را افزایش دهیم».


«جیم تایکلت» مدیر لاکهید مارتین

 

به گفته رئیس این شرکت تسلیحاتی بزرگ آمریکایی، جنگ در اوکراین «چند چیز واقعاً مهم را از جمله «نیاز به داشتن سیستم‌های برتر به تعداد کافی» برای پاسخگویی به تقاضا و «کنترل حریم هوایی برای ما برجسته کرده است».

تاکید مدیر لاکهید مارتین بر افزایش فوری تولید موشک جاولین در شرایطی انجام شده که چندی قبل  مشاور ارشد یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن دی سی هشدار داد که با توجه به تحویل هزاران موشک ضد تانک «جاولین» به اوکراین، موجودی این موشک‌ها در آمریکا رو به اتمام است.

«مارک اِف کانسیان» مشاور ارشد اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» (CSIS)  در یک یادداشت نوشت: «ایالات متحده هزاران موشک جاولین را به اوکراین داده است، موشک‌های ضد تانک که به سلاح نمادین جنگ تبدیل شده‌اند اما موجودی ایالات متحده در حال کاهش است».

این تحلیلگر آمریکایی ادامه داد: « ایالات متحده احتمالاً حدود یک سوم موجودی (موشک‌های جاولین) خود را به اوکراین داده است. بنابراین، ایالات متحده دارد به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که باید تحویل (این موشک‌ها) را کاهش دهد تا ذخایر کافی برای برنامه‌های جنگی خود را حفظ کند. تولید موشک‌های جدید کند است و سال‌ها طول می‌کشد تا ذخایر آن تکمیل شود».

در حالیکه رسانه‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی مدعی کارآمدی موشک‌های ضد تانک جاولین ساخت آمریکا هستند و آنرا به نماد مقاومت اوکراین در درگیری با روسیه تبدیل کرده‌اند، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین که در جریان نبرد در «ماریوپل» دستگیر شد فاش کرد که این موشک دوش پرتاب چندان نیز مثرثمر نبوده است.

سرهنگ «ولادیمیر بارانیوک» فرمانده تیپ پیاده نظام ۳۶ نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه (دیروز) به شبکه خبری «راشاتودی» گفت: «موشک‌های جاولین به ویژه در جنگ شهری مفید نبودند و ما حتی نتوانستیم یکی را راه اندازی کنیم. من فکر می‌کنم این موشک در محیط شهری کاملاً بی فایده است، زیرا همیشه چیزی مانع می‌شود» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول